10 راهکار افزایش بازدید سایت فروشگاهی【100% کاربردی】


یکی از مهم ترین مقوله ها در بخش مارکتینگ سایت فروشگاهی، افزایش بازدید سایت فروشگاهی و قابلیت جذب کاربر و ترافیک و در نتیجه تبدیل آن ها به خریدار است. از مهم ترین دلایل شکست بسیاری از سایت ها در سال های ابتدای راه اندازی، نداشتن بازدید کننده مناسب است. در این مطلب از مدیرابزار به بررسی 10 راهکار موثر و ساده براتی افزایش بازدید سایت فروشگاهی به شما معرفی می کنیم.

مهم نیست که در چه زمینه ای فعالیت می‌کنید اگر وب‌سایت دارید باید برای بالا بردن بازدید سایت خودتان یکسری از روش‌های آزموده شده را اجرا کنید تا شما هم مانند سایت‌های بزرگ ترافیک مناسبی داشته باشید و به طبع آن محصولات و خدماتتان بهتر و بیشتر دیده شوند.

 

از چه زمانی باید برای جذب ترافیک کار کنیم؟

شما باید استراتژی جذب ترافیک و بازدید را از همان ابتدای راه اندازی سایت فروشگاهی در نظر بگیرید که از چه راه هایی برای افزایش بازدید سایت فروشگاهی استفاده خواهید کرد.

برای یک فروشگاه اینترنتی تازه راه اندازی شده نیاز است که ابتدا یک برنامه برای سئوی سایت فروشگاهی مشخص کنید چون که قرار است در آینده نزدیک بخش مهمی از ترافیک شما از طریق گوگل و به شکل رایگان تامین شود.

برای مطالعه بیشتر کلیک کنید

5 افزونه برتر آمار بازدید وردپرس جهت مشاهده آمار بازدید سایت

شما می توانید با نصب افزونه آمار بازدید سایت میزان مشاهده صفحه توسط کاربران را ببیند و همچنین می توانید نوع پلتفرم و آدرس آی پی و شهر بازدید کنندگان را نیز مشاهده کنید. مشاهده پلتفرم بازدید کنندگان باعث می شود شما بدانید که برای کدام پلتفرم تمرکز بیشتری اختصاص دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

توصیه می شود از چند روش تبلیغاتی برای سایت خود استفاده کنید چون سئوی سایت شما به حداقل 6 ماه زمان نیاز دارد که تبلیغات در جهت جمع آوری ایمیل و فعالیت در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام گزینه انتخابی است که در کنار سئو بتوانید ایمیل جمع آوری کرده و ایمیل مارکتینگ را هم آغاز کنید که در اثر تبلیغات تعدادی خرید هم ثبت خواهد شد البته هدف خرید مستقیم نیست.

اگر بودجه کافی دارید می توانید در کنار آن از تبلیغات گوگل نیز برای افزایش بازدید سایت فروشگاهی خود استفاده کنید، اگر بتوانید به حالت بهینه در هزینه ها برسید، تبلیغات گوگل هم خریدهای زیادی را برای شما ایجاد می کند و علاوه بر کسب سود، مشتریانی جدیدی هم به سایت شما اضافه می شوند.

چرا سایت فروشگاهی شما بازدید کمی دارد؟

اینکه سایت شما در ابتدای راه اندازی بازدید مناسبی نداشته باشد یک امر طبیعی است اما کاهش بازدید یا عدم افزایش مناسب آن بعد از چندین ماه نشان دهنده مشکلاتی است که در سایت شما وجود دارد. در ادامه به چند نمونه از این مشکلات اشاره شده است:

سایت شما موبایل فرندلی نیست

یکی از ابزار هایی که کاربران با استفاده آن وارد سایت شما می شوند تلفن های هوشمند است که سهم قابل توجهی از ترافیک و بازدید را به خود اختصاص داده اند. اما این سهم زمانی برای سایت شما مفید است که محتوای آن در تلفن های همراه به درستی نشان داده شود و اگر غیر از این باشد کاربر سایت شما ترک می کند و یک امتیاز منفی در گوگل برای سایت شما ثبت می شود.

سایت شما مشکل ایندکس دارد

وجود صفحاتی با خطای 404 و یا در دسترس نبودن بیش از حد هاست باعث می‌شود گوگل علاقه‌اش را نسبت به سایت شما کم کند و  در نتیجه رتبه سایت شما در نتایج جستجوی گوگل کاهش می‌یابد.
خطای 404 که مربوط به آدرس‌های اشتباه و یا پاک شدن یکی از صفحات سایت است و بلافاصله باید با ایجاد آدرس و یا استفاده از ریدایرکت مشکل را حل کنید.

 از استراتژی نادرست سئو استفاده می کنید

اگر سایت فروشگاهی شما هیچگونه مشکل فنی ندارد و بصورت ریسپانسیو طراحی شده است، بهتر است بازنگری در استراتژی سئو خود داشته باشید. به احتمال زیاد نقطه کوری در استراتژی سئوی شما وجود دارد که از افزایش بازدید سایت فروشگاهی جلوگیری میکند و  باید آن را بشناسید و رفع کنید.

سرعت لود سایت بسیار پایین است

سرعت بالا آمدن سایت جزو فاکتورهای مهم سئو به شمار می رود زیرا گوگل بشدت به آن اهمیت می‌دهد. امروزه زمان برای کاربران بسیار اهمیت دارد و هرگز حاضر نیستند این دارایی با ارزش را برای لود شدن سایت شما خرج کنند.

حدود 47 درصد کاربران انتظار دارند که صفحه مورد نظر آن ها در زمان 2 ثانیه یا کمتر بارگذاری شود و اگر سایت شما از این زمان فرا تر رود کاربر آن را ترک می کند و بانس ریت یا نرخ خروج سایت شما بالا می رود. برای رفع این مشکل می توانید از افزونه کش وردپرس برای سایت خود استفاده کنید.

برای مطالعه بیشتر کلیک کنید

کش وردپرس چیست؟ معرفی 5 افزونه کش وردپرس سال 2021

راهکارهای افزایش بازدید سایت فروشگاهی

اگر شما هم برای افزایش بازدید سایت فروشگاهی خود تلاش می کنید و می خواهید میزان ترافیک برای فروشگاه اینترنتی خود را افزایش دهید، با انجام این 10 روش گفته شده خواهید دید که به راحتی فقط با کمی آگاهی و اجرای صحیح این روش ها به میزان قابل توجهی بازدید و ترافیک سایت خود را به صورت چشمگیری افزایش داده اید.

1- بهینه سایت فروشگاهی برای موتور های جستجو

از شروع راه اندازی سایت فروشگاهی برای افزایش بازدید سایت فروشگاهی، باید بر روی پیدا کردن کلمات کلیدی که نشان‌دهنده محتوای سایت شماست، تمرکز کنید. معمولا تمرکز شما باید روی انتخاب یک یا دو کلمه کلیدی برای هرکدام از صفحات وب‌سایت ‌تان باشد. همچنیین شما می توانید از ابزار های seo مانند Google Keyword planner و Google Trends و یا Kwfinder و ابزار های یافتن کلمات کلیدی استفاده نمایید.
در ابتدا روی کلمات کلیدی متمرکز شوید که حجم جستجوی آنها کمتر از ۱۰ هزار جستجو در ماه باشد. بعد از اینکه چند ماه از راه‌اندازی سایت شما گذشت و صفحات محصول خود را بهینه‌سازی کردید، می‌توانید روی کلمات کلیدی متمرکز شوید که حجم جستجوی بیشتری دارند.

2-آپدیت کردن محتوای سایت

آپدیت و بروزرسانی محتوای سایت فروشگاهی یکی از روش‌های بالا بردن بازدید سایت فروشگاهی است که خیلی‌ها برای بالا بردن بازدید سایت از آن استفاده می‌کنند. اصولا در این روش باید محتوای قدیمی و منقضی ‌شده را از صفحات سایت خود حذف کنید یا آن ها را با مطالب کامل تر تکمیل کنید.
ساده‌ترین کار برای به‌روزرسانی محتوای صفحه محصولات این است که از کاربران بخواهید نظرات یا نقد و بررسی‌های خود از محصولات را در بخش نظرات بنویسند. در این حالت گوگل اهمیت بالای محتوای شما را تشخیص می دهد.

3- نوشتن محتوا و مقالات پربازدید

از دیگر روش های بالا بردن بازدید سایت فروشگاهی، تولید محتوا برای فروشگاه اینترنتی است. نوشتن محتوایی است که کاربران به دنبال آن باشند و این موضوع را می توان با پیدا کردن کلمات کلیدی دریافت. محتوایی را برای افزایش بازدید سایت فروشگاهی مناسب است که بیشتر سوالات و ابهامات خریدار را پاسخ دهد و او را تشویق به خرید از فروشگاه اینترنتی شما کند.

مهم ترین بخش تولید محتوا برای سایت فروشگاهی مربوط به محتوای صفحه محصول می شود. شما باید محتوای مربوط به این بخش از سایت رقبا را ببینید و اطلاعاتی را که فکر می کنید ناقص است و برای بهبود توضیحات محصول کمک میکند را محتوای محصول خود اضافه کنید.

از امکان پرسش و پاسخ نیز می توانید در راستای افزایش بازدید سایت فروشگاهی استفاده کنید. می توانید با نصب افزونه پرسش و پاسخ در سایت خود کاربران را تشویق به مطرح کردن سوالات خود کنند و شما نیز سوالاتی را که بیشترین پرسش را داشته اند را با قرار دادن در بخش سوالات متداول در سایت می توانید میزان بازدید سایت خود را بالا ببرید.

محتوای ویدئویی یا تصویری نیز ار اهمیت زیادی برخوردار است. شما میتوانید از محصولات خود کلیپ کوتاه تهیه کنید که کارایی محصل شما را نشان دهد.

برای مطالعه بیشتر کلیک کنید

5 افزونه پرسش و پاسخ وردپرس با بیشترین نصب فعال کدامند؟

4- تاثیر برگزاری وبینار در بالا بردن بازدید سایت فروشگاهی

برگزاری وبینار و رویداد یکی از جدیدترین روش های افزایش بازدید سایت فروشگاهی است که طرفداران زیادی دارد. اگر قصد دارید میزان جذب ترافیک سایت خود را بالا ببرید حتما توصیه می شود از برگزاری وبینار یا پخش مستقیم(لایو اینستاگرام) در شبکه های اجتماعی استفاده کنید.

کاربران اینترنتی با پیشرفته شدن جوامع تمایل بیشتری به شرکت در دوره‌های آنلاین پیداکرده‌اند و سعی می‌کنند حدالمقدور از شرکت در جلسات و کلاس‌های حضوری فاصله بگیرند. همین امر سبب شده تا دسته زیادی از وب‌سایت‌ها از این شکاف به نفع خود استفاده کنند.

5- خرید یا ساخت بک لینک

از روش‌های قدیمی بالا بردن محبوبیت سایت نزد گوگل، خرید یا ساخت بک لینک می‌باشد، البته خرید بک لینک به شکل غیر طبیعی برای سایت نتیجه منفی دارد زیرا گوگل متوجه افزایش ناگهانی بک لینک ها شده و اصطلاحا صفحه سایت را پنالتی می کند. اگر بک لینک خریداری شده شما از یک سایت معتبر و با پیج رنک بالا باشد مسلما تاثیر بیشتری بر سئو سایت شما خواهد داشت.

همین امر موجب خرید بک لینک از سایت های قدرتمند با قیمت بالا در چند سال گذشته شده است. گوگل با توجه به کلماتی که در اطراف یک لینک قرار دارند موضوع سایت را تشحیص میدهد.این روش به صورت مستقیم در افزایش بازدید سایت تأثیر ندارد ولی می‌تواند محتواهای منتشر شده درون سایت شما را نزد گوگل محبوب کرده و کلمات کلیدی صفحات داخلی سایت را در صفحه اول گوگل قرار دهد.

با این روش محتوای شما شانس بسیار بالایی دارند تا توسط مخاطبین سایتتان دیده شوند و بدین شکل بک لینک می‌تواند برای شما غیرمستقیم بازدیدکننده بیشتری جذب کند.

6- استفاده از تبلیغات بنری ثابت

همراه با روش تبلیغات کلیکی، می توانید در یک یا چند سایت که مخاطب هدف شما در آن حضور دارند تبلیغات ثابت انجام دهید، با انجام این روش در سایتی با ترافیک مناسب، مرتبط با مخاطبان هدف شما و همچنین هزینه مناسب، می توانید بازخورد خوبی داشته باشد.

تفاوت این روش این است که شما بابت هر کلیک پولی پرداخت نمی کنید و به جای آن هزینه ۱ ماه نمایش بنرتان در سایت مورد نظر را پرداخت می کنید، این روش اگر درست انجام شود می تواند کلیک های هدفمند خوبی را به سمت فروشگاه شما هدایت کند به شکلی در نهایت اگر هزینه پرداخت شده را به تعداد کلیک ها تقسیم کنید متوجه می شوید که هزینه هر کلیک به مراتب کمتر از روش تبلیغات کلیکی شده است. البته این را هم باید در نظر داشته باشید پیدا کردن سایتی با بازخورد خوب و هزینه معقول مشکل است.

7- فعالیت در شبکه‌های اجتماعی مخصوصا اینستاگرام

بر کسی پنهان نیست فعالیت در شبکه‌های اجتماعی جز بهترین روش‌ها برای افزایش بازدید سایت فروشگاهی است. افراد بیشتری در جوامع امروزه به تکنولوژی و موبایل دسترسی دارند. توسط یک تلفن همراه و اینترنت به راحتی می‌توان در شبکه‌های اجتماعی حضور داشت و فعالیت کرد.

شما به عنوان صاحب یک کسب‌وکار و یا مدیر سایت می‌توانید با داشتن استراتژی در شبکه‌های اجتماعی فعالیت کنید و با مخاطبین خود در تعامل باشید.

در تمامی شبکه‌های اجتماعی عضو شوید و یک صفحه برای سایت خود بسازید و درون آن به طور مرتب محتواهایی را قرار دهید و برای خودتان فالوور جذب کنید.

8- افزودن دکمه اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

اضافه کردن دکمه به اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی در کنار پست‌های بلاگ، صفحه محصولات، تصاویر و دیگر محتوای سایت به کاربران کمک می‌کند تا خیلی ساده بتوانند محتوای شما را همراه با لینک آن به اشتراک بگذارند. همین کار در افزایش بازدید سایت فروشگاهی شما نقش مهمی دارد؛ چراکه دیگران نیز روی آن لینک کلیک کرده و وارد سایت‌تان می‌شوند.

9- استفاده از تبلیغات آفلاین

تبلیغات در فضای خارج از فضای اینترنت نیز یکی دیگر از ترفندهای افزایش بازدید سایت است مفهوم تبلیغات  آفلاین همان تبلیغات بیلبوردی، تبلیغات بنری، تراکت‌ها و همچنین تبلیغات تلویزیون که باعث ایجاد حس کنجکاوی و ترغیب مخاطب می‌شود تا نگاهی به سایت شما انداخته و به بررسی محصولات و محتواهای تبلیغ شده بپردازد.

احتمالا تاکنون بروشورهای تبلیغاتی بسیاری را دریافت کرده‌اید. برخی از آن‌ها را در نزد خود نگه داشته‌اید و برخی دیگر را دور انداخته اید. این موضوع نشان می‌دهد نظریه‌ی منسوخ شدن بروشورهای محتوایی صحیح نیست. اگر بروشورهای شما محتوای جذاب و به درد بخوری داشته باشد، مطمئنا مردم خواستار آن خواهند بود.

برای مطالعه بیشتر کلیک کنید

چگونه فروشگاه اینترنتی خود را تبلیغ کنیم؟ 10 روش عالی

10- اضافه کردن محتوا یا محصول روی سایت به صورت روزانه

یکی از عوامل مهم گوگل برای رتبه‌بندی میزان تازه ‌بودن محتواست، بنابراین به‌روزرسانی دائمی محتوای سایت به صورت روزانه می‌تواند برای افزایش بازدید سایت فروشگاهی خیلی مفید باشد. این کار نه‌تنها برای سئو خیلی خوب است، بلکه دلیلی برای بازگشت و بازدید دوباره کاربران از سایت خواهد بود. اگر آنها بدانند که هر روز چیز جدیدی بری کشف کردن در سایت شما وجود دارد، بیشتر ترغیب می‌شوند که هر روز به سایت‌ تان سر بزنند.

جمع بندی

هدف اصلی یک سایت فروشگاهی جذب مخاطب و افزایش میزان خرید محصولات سایت می باشد اما افزایش بازدید سایت فروشگاهی به آسانی صورت نمی گیرد و باید مراحل زیادی طی کرد تا میزان ترافیک و جذب مشتری سایت را بالا برد به طور خلاصه از مهمترین قدم ها برای افزایش میزان بازدید سایت، محتوا و تبلیغات است. اگر محتوای تولیدی شما یونیک و خاص باشد و جذابیت خوبی داشته باشد کسی که آن را می بیند یا می خواند به سایت شما علاقه مند شده و مشتری محصولات سایت شما میشود.

در این نوشته از مدیر ابزار به بررسی 10 راهکار برای افزایش میزان بازدید سایت فروشگاهی پرداختیم که اگر این روش ها را در سایت فروشگاهی خود پیاده سازی کنید به میزان چشمگیری بازدید فروشگاه اینترنتی شما افزایش پیدا می کند.

اگر شما برای بالا بردن میزان بازدید سایت فروشگاه راهکار های دیگری را می شناسید برای کامل تر شدن این مقاله حتما در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.



دیدگاهتان را بنویسید