10 روش برای افزایش نرخ کلیک سایت یا CTR 🚀


اغلب، اکثر متخصصان سئو به دنبال افزایش هستند نرخ کلیک سایت یا درصد ctr به همین دلیل از تکنیک هایی برای افزایش نرخ کلیک وب سایت استفاده می کنند. متخصصان سئو معمولاً بین استفاده بهینه از کلمات کلیدی و استفاده بیش از حد از آنها تعادل برقرار می کنند و بر اساس یک برنامه خاص شروع به تولید محتوا می کنند. اما در این بین باید به یک مشکل توجه کنید، اگر مخاطب به محتوای شما علاقه ای نداشته باشد، حتی اگر سایت شما در صفحه اول گوگل باشد، هیچ فایده ای برای شما ندارد.

بنابراین، به جای اینکه تمام تلاش خود را صرف سئوی محلی کنید، باید سعی کنید رتبه خوبی در نتایج جستجو کسب کنید. نکته دیگری که باید در نظر داشت این است که سعی کنید کاربران را به خواننده و هر خواننده را به مشتری تبدیل کنید و این تنها با افزایش نرخ کلیک امکان پذیر است.

نرخ کلیک یا ctr چیست؟

وقتی مخاطب در گوگل جستجو می کند، نتایج متفاوتی پیدا می کند و تصمیم می گیرد روی کدام نتیجه کلیک کند. نرخ کلیک این درصدی از مخاطبانی است که در نتایج جستجو بر روی سایت شما کلیک می کنند و به همین دلیل شما تبلیغات کلیکی متفاوتی را با نرخ پوشش خبری متفاوت خریداری می کنید. CTR تعداد نمایش ها تقسیم بر تعداد کلیک ها است.

چرا افزایش نرخ کلیک ارگانیک سایت مهم است؟

درصد CTR این معیار موفقیت یک وب سایت از موتورهای جستجو است. روش محاسبه نرخ کلیک بر اساس تعداد دفعاتی که محتوای وب سایت شما در نتایج جستجوی گوگل ظاهر می شود تعیین می شود.

اما عاملی که برای صاحبان کسب و کار و کارشناسان سئو بسیار مهم است به رتبه اول سایت بستگی دارد، هرچه افراد بیشتری محتوای شما را ببینند احتمال کلیک روی وب سایت شما بیشتر می شود. اگرچه این امر به عوامل مختلفی بستگی دارد.

اگر تلاش خود را بر روی بهبود و افزایش نرخ کلیک ارگانیک سایت خود متمرکز کنید، می توانید رتبه سایت خود را تا حد زیادی بهبود بخشید. وقتی یک آدرس به طور مکرر مشاهده می شود، الگوریتم های گوگل آن سایت را برای جستجوهای آینده ارزشمند و مهم می دانند.

تکنیک هایی برای افزایش نرخ کلیک یا نرخ کلیک سایت شما

حالا که فهمیدی نرخ کلیک چیست؟ و چرا مهم است، بیایید ببینیم چگونه Ctr سایت را افزایش دهیم.

از عناوین طولانی و مرتبط استفاده کنید

یکی از تکنیک های اصلی برای افزایش نرخ کلیک سایت شما استفاده از کلمات کلیدی طولانی است. کلمات کلیدی دم بلند توصیفی هستند و بنابراین با محتوای شما و نتایج جستجوی گوگل مرتبط هستند.

هنگامی که مخاطب یک کلمه کلیدی طولانی مرتبط با آنچه به دنبال آن است می بیند، از آنها خواسته می شود که روی URL آن سایت کلیک کنند. این به این دلیل است که آنها می خواهند مطمئن شوند که محتوا اطلاعات مورد نیاز خود را دارد.

متا تگ مناسب یکی از تکنیک های افزایش نرخ کلیک است

روش دیگری برای افزایش نرخ کلیکاستفاده از توضیحات متا موثر است. این تگ در واقع متنی است که در زیر تگ عنوان شما در نتایج جستجو ظاهر می شود. توضیحات متا به مخاطب اجازه می دهد تا محتوای صفحه شما را بشناسد و آنها را تشویق می کند تا روی محتوای شما کلیک کنند.

بهتر است از کلمات کلیدی خود در این بخش استفاده کنید تا به مخاطبان خود نشان دهید که پست شما به سوالات آنها پاسخ می دهد.

اضافه کردن تصاویر به پست های سایت

آیا می دانستید که تصاویر می توانند درصد ctr افزایش سایت؟ استفاده از عکس در پست های سایت یک راه عملی برای افزایش است نرخ کلیک سایت است. زیرا این عناصر یک راه قدرتمند برای بهبود تعامل سایت با کاربران هستند. علاوه بر این، عکس ها در بخش های خاص در SERP و سایر فیلدهای اطلاعاتی نمایش داده می شوند.

برای استفاده از تصویر باید این موارد را بهینه کنید مثلا استفاده از متن جایگزین مناسب می تواند در بهبود سئو تاثیر داشته باشد.

از URL های مناسب استفاده کنید

URL صفحه شما یکی از اولین داده هایی است که در SERP ها ظاهر می شود. بنابراین باید آدرس های سایت خود را بهینه کنید. یکی از راه های انجام این کار این است که آن را تا حد امکان توصیفی کنید.

به عنوان مثال، می توانید کلمه کلیدی خود را در URL قرار دهید. این عمل محتوا را تقویت می کند و بیشتر به مخاطب ثابت می کند که محتوای شما مرتبط است.

یکی دیگر از موضوعات بهینه سازی آدرس صفحه، کوتاه نگه داشتن URL است. این کار خواندن را برای چشم ها آسان تر و جذاب تر می کند. در نهایت افراد بیشتری روی آن کلیک خواهند کرد. اگر از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می کنید، بهتر است آدرس صفحات را در تب تنظیمات لینک تنظیم کنید.

سرفصل های ساده برای افزایش نرخ کلیک

عنوان شما یک بخش مهم از اطلاعات است که در SERP ها ظاهر می شود و باید برای درست کردن آن وقت بگذارید. بهترین راه برای انجام این کار ساده نگه داشتن آن است. اگر عنوان شما ساده است و به وضوح بیان می کند که مقاله در مورد چیست، قطعا کلیک های بیشتری دریافت خواهید کرد.

اگر وب سایت شما ایندکس است یا کسب و کار شما یک آژانس تولید محتوا است، به راحتی می توانید در این زمینه پیشرفت کنید. با توجه به اینکه مطالب از منبع معتبر و معتبری تهیه شده است، به مخاطب اطمینان می دهد که روی آدرس کلیک کند.

نام برند خود را بالاتر از عنوان قرار ندهید: بسیاری از افراد نام یا برند خود را قبل از عنوان قرار می دهند. اما باید توجه داشت که این امر منجر به کاهش رتبه وب سایت می شود.

اطمینان حاصل کنید که عنوان شما واضح است: مطمئن شوید که عنوان شما منظور شما را توصیف می کند. این یکی از مهمترین دلایل افزایش است نرخ کلیک گنجانده شده است
یکی از روش های مشاهده پیش نمایش در موتورهای جستجو، استفاده از ابزارهای پیش نمایش محتوا مانند Avid Demand است.

سئوی محلی و بومی سازی محتوای سایت

امروزه استفاده از تلفن های هوشمند برای جستجو و یافتن اطلاعات بیشتر از رایانه ها شده است. اکثر گوشی های هوشمند دارای گزینه موقعیت مکانی هستند که به گوگل امکان می دهد موقعیت مکانی آنها را ببیند و مکان های موجود را به آنها نشان دهد. برای درک بهتر این موضوع به اصطلاح سئو در اصفهان توجه کنید.

تولید محتوای بومی و محلی گزینه مناسبی برای شرکت های متوسط ​​و کوچکی است که فقط در حوزه های خاص و صنایع خدماتی فعالیت می کنند.
با محتوای محلی، می توانید کاربران خود را هدف قرار دهید تا مشتریانی که به دنبال خدمات یا محصولاتی هستند که شما ارائه می دهید، به راحتی شما را پیدا کنند.

استفاده از Yoast در سایت های وردپرس

برای کاربران سایت های وردپرسی، Yoast SEO یکی دیگر از ابزارهای سئو است که می توان از آن برای افزایش استفاده کرد درصد CTR سایت استفاده شده قبل از انتشار محتوای سایت، محتوای خود را همانطور که در SERP ظاهر می شود بررسی کنید. سپس می توانید بر اساس پیشنهاداتی که UAST به شما می دهد تغییراتی ایجاد کنید.

نتیجه

در حال رشد است نرخ کلیک سایت و در نهایت افزایش بازدید و فروش بیشتر از اهداف اولیه افراد و مجموعه های صاحب سایت است. به همین دلیل وقتی وارد دنیای وب سایت ها و وردپرس می شوید باید روش ها و تکنیک های افزایش نرخ کلیک سایت را یاد بگیرید تا بتوانید سایت خود را بهتر و بیشتر در دنیای وب نشان دهید.

دیدگاهتان را بنویسید