پاپ آپ ها در سراسر اینترنت هستند، اما آیا واقعا کار می کنند یا فقط مردم را آزار می دهند؟
پاپ آپ ها اکنون بسیار هوشمندتر و رایج تر از همیشه هستند. با این حال، علیرغم محبوبیت آنها، برخی از صاحبان وب سایت سؤال می کنند که آیا پاپ آپ ها هنوز کار می کنند یا خیر.
در این مقاله سعی می کنم به این سوال پاسخ دهم، در مورد اینکه چرا پاپ آپ ها همچنان مرتبط هستند و آینده بازاریابی پاپ آپ را توضیح می دهم.
توجه داشته باشید: این یک پست مهمان توسط توماس گریفین، یکی از بنیانگذاران OptinMonster، پلاگین شماره 1 پاپ آپ و تولید سرنخ وردپرس است. این یک ستون تخصصی است که ما هر پنجشنبه منتشر می کنیم و از یک متخصص وردپرس دعوت می کنیم تا تخصص خود را با خوانندگان ما به اشتراک بگذارد.
من چند موضوع مختلف را در این پست پوشش خواهم داد، و شما می توانید از لینک های سریع زیر برای پیمایش بین بخش های مختلف استفاده کنید:
خیر در واقع، آنها هنوز به طور گسترده توسط بازاریابان باهوش در هر کجا که به صورت آنلاین می روید استفاده می شوند.
هزاران مشتری من، از جمله چندین شرکت فورچون 500، از پاپ آپ ها استفاده می کنند. من حتی از پنجره های بازشو در سایت OptinMonster و وب سایت شخصی خود برای جمع آوری سرنخ ها استفاده می کنم، بنابراین می توانم اثربخشی آنها را تضمین کنم.
علاوه بر این، تنها فروشگاههای آنلاین، وبسایتهای تجاری یا وبلاگها نیستند که از پنجرههای بازشو استفاده میکنند و آنها را مؤثر میدانند.
حتی بزرگترین وب سایت های شبکه های اجتماعی مانند Reddit، Quora و Instagram از پاپ آپ ها برای تبدیل بازدیدکنندگان به کاربران ثبت شده استفاده می کنند.
همانطور که گفته شد، بسیاری از مردم از استفاده از پاپ آپ در وب سایت های تلفن همراه خود احتیاط می کنند. از آنجایی که افراد بیشتری از اینترنت در دستگاه های تلفن همراه خود استفاده می کنند، این پنجره های بازشو در صفحه نمایش های کوچکتر چقدر موثر هستند؟
پاسخ بسیار کارآمدتر از لپ تاپ است.
یک مطالعه نشان داد که آنها 74٪ بیشتر در تلفن همراه موثر هستند، با میانگین نرخ تبدیل 6.57٪. (منبع: GetSiteControl)
با این اعداد باورنکردنی، پنجرههای بازشو به دور از مرگ هستند. در واقع آنها رشد می کنند.
با این حال، پاپ آپ هایی که کاربران را آزار می دهند کم کم ناپدید می شوند.
میدانم و موافقم که پاپآپها گاهی اوقات میتوانند بسیار آزاردهنده باشند.
اما قبل از اینکه آنها را کاملاً رد کنید، میخواهم به این نکته اشاره کنم که چه چیزی پاپآپهای خاص را آزاردهنده و مختل میکند.
یکی از چیزهایی که هنگام راه اندازی یک وب سایت یا ساخت یک محصول به آن اهمیت می دهم، تجربه کاربری است. اگر بازدیدکنندگان زمان خوبی را در وب سایت شما سپری نمی کنند، بعید است که ثبت نام کنند یا برگردند.
علاوه بر این، گوگل از تجربه کاربری به عنوان معیار رتبه بندی SEO استفاده می کند. آنها حتی دستورالعملهایی را برای اجتناب از میانافزارهای مزاحم منتشر کردهاند.
در اینجا توصیه برتر آنها است:
“به جای پخش تمام صفحه، از بنرهایی استفاده کنید که فقط قسمت کوچکی از صفحه را اشغال می کنند تا توجه کاربران خود را جلب کنند.”
مرکز جستجوی گوگل
به همین دلیل توصیه می کنم از انواع پاپ آپ های زیر در کمپین های خود اجتناب کنید.
1. پاپ آپ های مخرب
اینها پاپ آپ هایی هستند که فوراً مشاهده اطلاعاتی را که برای آن آمده اید مسدود می کنند.
در تجربه من، این پاپ آپ ها می توانند نرخ تبدیل بالاتری داشته باشند زیرا رد کردن آنها سخت است. با این حال، من توصیه می کنم از آنها استفاده نکنید، زیرا این پاپ آپ ها می توانند بر تجربه کاربر و SEO تأثیر منفی بگذارند.
2. پاپ آپ های نابهنگام
اینها پنجرههایی هستند که در هر بارگذاری صفحه ظاهر میشوند، همان نسخهای را دارند که کاربران بار اول نادیده گرفتند، و بهطور ساده مفید نیستند.
نکته اصلی این است که بسیاری از کاربران از این پاپ آپ ها ناامید خواهند شد.
3. رد کردن سخت است
پاپ آپ هایی که من بیشتر از همه دوست ندارم، مواردی هستند که تا زمانی که اطلاعات تماس خود را ارائه نکنید به سختی می توان آنها را رد کرد.
این می تواند برای بازدیدکنندگان شما بسیار مزاحم باشد، مانند اینکه به آنها حق انتخاب نمی دهید.
4. کمپین های بسیار زیاد
برخی از وبسایتها از یک پنجره خوشآمدگویی تمام صفحه و به دنبال آن یک پنجره بازشو و به دنبال آن از نوارهای لغزنده و نوارهای شناور استفاده میکنند. همه در یک صفحه و در عرض چند ثانیه پس از ورود شما.
این نوع پاپ آپ ها یا بهتر است بگوییم نحوه استفاده از آنها می تواند تجربه کاربری را کاملاً خراب کند.
برای متعادل کردن آن، توصیه میکنم فواصل زمانی بین کمپینهای خود تنظیم کنید یا از قوانین نمایش برای مدیریت آنها به گونهای استفاده کنید که تجربه کاربر را بهبود بخشد.
به طور خلاصه، یاد گرفتم که پنجرههای بازشو که بر تجربه کاربر تأثیر میگذارند میتوانند به قابلیت استفاده، احساسات مشتری و رتبهبندی جستجو آسیب بزنند.
اکنون ممکن است از خود بپرسید که چگونه پنجرههای بازشو هنوز اینقدر محبوب هستند؟
پاپ آپ هایی که به موقع، مرتبط و بدون مزاحمت هستند می توانند بسیار موثر باشند زیرا باعث افزایش تعامل کاربران می شوند.
با ابزارهای مدرن بازشو مانند OptinMonster، بازاریابان می توانند زمان نمایش یک پنجره بازشو، اینکه چه کسی آن را می بیند و چگونه رفتار می کند، کنترل کنند. بعلاوه، پاپ آپ هایی که به خوبی طراحی شده اند، به جای ایجاد اختلال در آن، بهتر با بقیه تجربه کاربری یک وب سایت ترکیب می شوند.
بنابراین، اجازه دهید به برخی از ویژگیهایی که باعث میشود پنجرههای بازشو برای همه وبسایتها کار کنند، نگاهی بیاندازیم.
در سال ها تجربه من در بازاریابی پاپ آپ، مهمترین عامل زمان بندی است.
شما نمی خواهید یک پاپ آپ خیلی زود ظاهر شود و بازدیدکنندگان شما را آزار دهد. اما شما همچنین نمی خواهید فرصتی را برای تبدیل کاربران به مشترک یا مشتری از دست بدهید.
به عنوان مثال، ShockByte، ارائه دهنده میزبانی سرور بازی، نرخ تبدیل فروش خود را با استفاده از پاپ آپ های خروجی دو برابر کرد. (نگاه کنید به: مطالعه موردی)
بهجای نمایش فوراً پنجرههای بازشو، پنجرههای خروجی قصد خروج درست زمانی ظاهر میشوند که کاربر قصد دارد یک وبسایت را ترک کند.
این یک راه عالی برای کاهش نرخ پرش و جلوگیری از رها شدن سبد خرید است، به خصوص اگر پنجره بازشو یک کوپن تخفیف برای تشویق کاربران به ماندن در وب سایت شما ارائه دهد.
نرم افزارهای مدرن تولید سرنخ و بهینه سازی تبدیل مانند OptinMonster به صاحبان سایت اجازه می دهد تا سرعت پاپ آپ ها را کاهش دهند.
این به شما این امکان را میدهد تا تجربه کاربری خوبی را در وبسایت خود ارائه دهید و در عین حال به کاربران پنجرههای بازشوی جذابی را ارائه دهید که همیشه در چهره آنها نیست.
برای جزئیات در مورد نحوه انجام این کار، می توانید این آموزش در مورد نحوه ایجاد پنجره های بازشو که تبدیل می شوند را مشاهده کنید.
من معتقدم که یک پاپ آپ خوب طراحی شده می تواند تجربه کاربر را به جای آسیب رساندن به آن افزایش دهد. خوشبختانه، اکنون بازاریابان برای انجام این کار مجهزتر هستند.
روزهای زشت و زشت پاپ آپ هایی که تلاش زیادی برای جلب توجه کاربران داشتند، گذشته است. پاپ آپ ها اکنون یکپارچه هستند و می توانند با طراحی وب سایت ترکیب شوند.
در واقع، بسیاری از سازندگان پاپآپ گزینههای سفارشیسازی بسیاری را ارائه میدهند که به شما امکان میدهند کمپینهای بازشو جذابی طراحی کنید.
ابزارهای کشیدن و رها کردن آنها استفاده از رنگهای برند، لوگوی تجاری، تصاویر، ویدیوها و موارد دیگر را بسیار آسان میکند.
حتی میتوانید پنجرههای بازشو چند مرحلهای ایجاد کنید، نماهای موفق طراحی کنید، از قالبها استفاده کنید، و هر کار دیگری برای تعامل بیشتر پاپآپهای خود انجام دهید.
آیا می دانستید که 76 درصد از مشتریان ترجیح می دهند از برندهایی خرید کنند که از شخصی سازی برای رفع نیازهای خود استفاده می کنند؟
در حین کار بر روی کسب و کار خودم و صحبت با مشتریان OptinMonster، متوجه شدم که تقریباً همه مشتریان نیازهای متفاوتی دارند. به همین دلیل است که بازاریابی زمانی بهتر عمل می کند که بتوان آن را برای مصرف کنندگان مختلف طراحی کرد.
خوشبختانه، بازاریابان اکنون داده های کافی برای شخصی سازی بازاریابی خود برای هر مشتری دارند.
شخصی سازی به شما کمک می کند تا مشتریان فردی را بر اساس داده های کاربر، فعالیت وب سایت، موقعیت جغرافیایی و موارد دیگر هدف قرار دهید.
به عنوان مثال، رها شدن سبد خرید یک مشکل بزرگ برای فروشگاه های آنلاین است.
طبق گفته Shopify، بیش از 67٪ از مشتریان بدون تکمیل خرید، سبد خرید خود را رها می کنند.
با کمپین های پاپ آپ سفارشی، صاحبان سایت می توانند در آخرین لحظه کاربران را متقاعد کنند، تخفیف هایی برای فروش های بالا ارائه دهند، یا بعداً بر اساس فعالیت وب سایت خود، با پیشنهادی با آنها تماس بگیرند.
این کمپین ها به این دلیل کار می کنند که عمومی نیستند و نیازهای فردی مشتری را هدف قرار می دهند. بنابراین این هدفگیری دقیق باعث میشود که پاپآپها بهجای حواسپرتی، بخشی از تجربه کاربر را حس کنند.
4. ارزش پیشنهاد
در تجربه من، پاپآپهایی که ارزش پیشنهادی واضحی را به کاربران ارائه میدهند، همیشه بر پنجرههایی که این کار را نمیکنند پیروز میشوند.
اکثر مردم نمی خواهند وب سایتی که آدرس ایمیل یا سایر اطلاعات تماس آنها را بدون دلیل بخواهد. و صادقانه بگویم، ممکن است به نوعی خشن احساس شود.
از سوی دیگر، پاپ آپ هایی که در ازای آن چیزی را به کاربران ارائه می دهند، دلیلی برای اشتراک گذاری اطلاعات می دهند.
خواه کوپن تخفیف باشد یا ارتقای محتوا، این ارزش اضافی معامله عادلانه ای به نظر می رسد.
هنگام طراحی پاپ آپ های خود، باید به ارزش پیشنهادی خود فکر کنید و آن را در مرکز تبلیغات خود قرار دهید. کاربران نباید حدس بزنند که در ازای ثبت نام چه چیزی دریافت می کنند.
شما می توانید این را در عمل در پنجره زیر، که از وب سایت WPBeginner آمده است، مشاهده کنید. کاربران بلافاصله متوجه خواهند شد که با ارائه آدرس ایمیل خود به یک دوره آموزشی رایگان وردپرس به ارزش بیش از 350 دلار دسترسی خواهند داشت.
چشم انداز آینده بازاریابی پاپ آپ
در ستون قبلی، در مورد استفاده از هوش مصنوعی در تولید سرنخ نوشتم.
من انتظار دارم فناوریهای هوش مصنوعی به سرعت بهبود یابد و بازاریابی پاپآپ برای کسبوکارها و مصرفکنندگان مفیدتر شود.
در اینجا چند نمونه از آنچه می توانید در آینده انتظار داشته باشید آورده شده است:
- طراحی های کمپین مبتنی بر هوش مصنوعی
- تست A/B با قابلیت هوش مصنوعی برای اینکه بفهمید کدام کمپین ها بهترین کار را دارند
- شخصی سازی بیشتر و بهتر
به عنوان مثال، تیم من اکنون پنجرههایی با هوش مصنوعی دارد که به شما امکان میدهد کمپینهای هوشمند را در چند ثانیه ایجاد کنید.
با یک کلیک، می توانید از هوش مصنوعی برای نوشتن کپی کمپین پاپ آپ برای شما استفاده کنید. این بدان معنی است که شما مجبور نیستید به مهارت های نوشتاری خود متکی باشید و می توانید بازدیدکنندگان را به طور موثرتری تبدیل کنید.
به طور کلی، من می بینم که پاپ آپ ها نقش مهمی در چشم انداز بازاریابی آینده دارند. با هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی و افزایش رقابت در همه صنایع، فکر می کنم پاپ آپ ها هوشمندتر و کاربرپسندتر خواهند شد.
امیدوارم این مقاله به سوالات شما در مورد مناسب بودن پاپ آپ پاسخ داده باشد. همچنین ممکن است بخواهید این راهنما را بخوانید که کدام داده های بازاریابی را باید دنبال کنید یا این نکات را برای رشد کسب و کار خود با بودجه بررسی کنید.
اگر از این مقاله لذت بردید، لطفا در کانال یوتیوب ما برای آموزش های ویدئویی وردپرس مشترک شوید. شما همچنین می توانید ما را در توییتر و فیس بوک