تحقیق کلمات کلیدی محلی برای سئو چیست؟


سرفصل ها

این بدان معناست که شما یک سایت برای کسب و کار محلی خود ایجاد کرده اید، اما هنوز آن را نمی دانید تحقیق در مورد کلمات کلیدی سئو محلی چیست؟ اگر چنین است، در این مقاله با ما همراه باشید تا همه چیزهایی را که باید در مورد آن بدانید به شما می گوییم.

تحقیقات کلیدواژه محلی به معنای یافتن کلمات کلیدی مرتبط برای افرادی است که به خدمات، محصول، فروشگاه و غیره نیاز دارند. در زمینه مورد نظر خود این مرحله می تواند پایه اصلی باشد سئوی محلی برای وب سایت شما

با WikiDemy همراه باشید تا در مورد تحقیقات کلیدواژه محلی بیشتر صحبت کنیم.

معنی تحقیق کلمات کلیدی محلی برای سئو چیست؟

همانطور که می دانید کلمات کلیدی یکی از اساسی ترین عناصر در بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) هستند. بنابراین وقتی کلمات کلیدی صحیح و بهینه را در صفحه خود قرار می دهید و در اطراف آن محتوا می نویسید، موتور جستجو می تواند مفهوم صفحه و محتوای شما را درک کند و به آن امتیاز بدهد.

اکنون همین مشکل را به صورت محلی بررسی می کنیم:

در مقالات قبلی در مورد سئوی محلی و اینکه کدام الگوریتم گوگل وظیفه مشاهده و رتبه بندی محتوای محلی یا نحوه بهینه سازی یک سایت را به صورت محلی بر عهده دارد، بسیار صحبت کردیم.

تحقیقات کلمات کلیدی محلی به شما می گوید که کدام کلمات کلیدی را در محتوای خود هدف قرار دهید. این کار را درست انجام دهید و کسب و کار شما در معرض دید بیشتری قرار می گیرد و در نهایت ترافیک ارگانیک بیشتری را به لیست های کسب و کار و سایت شما هدایت می کند.

هدف اصلی همین است!

یعنی ترافیک بیشتر می تواند به معنای مشتریان بیشتر و مشتریان بیشتر به معنای فروش بیشتر باشد.

نحوه شناسایی کلمات کلیدی محلی

شما آماده یافتن بهترین کلمات کلیدی برای جذب مشتریان هدف به کسب و کار خود هستید. این فرآیند چهار مرحله ساده دارد:

  • یک صفحه گسترده برای کلمات کلیدی خود ایجاد کنید
  • کلمات کلیدی اصلی خود را بیشتر تجزیه و تحلیل کنید
  • کلمات کلیدی محلی را پیدا کنید
  • از داده ها برای اولویت بندی کلمات کلیدی مورد نظر خود استفاده کنید

مرحله 1: یک صفحه گسترده برای کلمات کلیدی محلی خود ایجاد کنید

یک لیست ساده برای ذخیره کلمات کلیدی که در طول تحقیق کلمه کلیدی محلی شما ظاهر می شوند ایجاد کنید. در فهرست خود، مکان هایی را برای ردیابی داده های کلیدی خاص شناسایی کنید. لیست شما باید شامل اطلاعات زیر باشد:

  • چند بار یک کلمه کلیدی در ماه جستجو می شود
  • میانگین مبلغی که مردم به ازای هر کلیک برای یک کلمه کلیدی در تبلیغات پولی پرداخت می کنند چقدر است؟
  • به نظر شما رتبه بندی برای یک کلمه کلیدی خاص در مقیاس شخصی چقدر دشوار است؟
  • کلمه کلیدی چقدر به کسب و کار شما مرتبط است؟

مرحله 2: کلمات کلیدی محلی را تجزیه و تحلیل کنید

این را بخوان:

کلمات کلیدی شروع کننده عبارات کوتاه و کلی هستند که بیشترین ارتباط را با کسب و کار شما دارند. مثلا « نانوایی فرانسوی » .

آنها یک نقطه شروع عالی برای تحقیق کلمات کلیدی هستند. می توانید از این کلمات برای تعیین تعداد بیشتری از عبارات کلیدی مرتبط تر و خاص تر استفاده کنید. مثل «شیرینی پاریسی نزدیک من».

در مرحله بعد، فهرستی از کلمات کلیدی اصلی که ممکن است به کسب و کار مبتنی بر موقعیت مکانی شما مرتبط باشد ایجاد کنید و با تجزیه و تحلیل دقیق و عمیق از همه عباراتی که مشتریان ممکن است هنگام جستجوی مشاغلی مانند شما جستجو کنند، شروع کنید. بدون توجه به مکان. به عنوان مثال: “نان”، “نان فرانسوی”، “نان تازه”.

در مرحله بعد، عبارات مکانی را در نظر بگیرید که ممکن است مخاطبان شما برای توصیف منطقه شما به جستجوی خود اضافه کنند. مثلاً «به سمت غرب»، «به سمت شرق» یا «نزدیک من».

مرحله 3: کلمات کلیدی محلی را پیدا کنید

در مرحله قبل کلمات کلیدی seed را پیدا و تجزیه و تحلیل کردید. اکنون از این لیست برای کشف طیف وسیع تری از کلمات کلیدی بسیار مرتبط و خاص که جستجوی محلی را هدف قرار می دهند، استفاده خواهید کرد. در این مرحله به موارد زیر توجه کنید:

  • ارتباط دادن: کلمات کلیدی خاص با جزئیات مکان، کاربرانی را که فعالانه در حال جستجوی مشاغل در منطقه شما هستند جذب می کند.
  • رقابت کمتر: کلمات کلیدی خاص اغلب کمتر از کلمات کلیدی اولیه رقابتی هستند. این باعث می شود رتبه بالاتر در نتایج جستجو برای آن عبارات آسان تر شود.
  • پتانسیل تبدیل بالاتر: کلمات کلیدی خاص تر نشان می دهد که کاربر به خرید نزدیک تر است. این منجر به نرخ تبدیل بالقوه بالاتر می شود.

برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی محلی، می توانید از Google Keyword Planner رایگان استفاده کنید. به شما امکان می دهد کلمات کلیدی را بر اساس کشور، منطقه یا شهر جستجو کنید.

مرحله چهارم: بر اساس اطلاعات دریافتی اولویت بندی کنید

در مرحله بعد، اطلاعاتی در مورد کلمات کلیدی خود جمع آوری خواهید کرد. این به شما کمک می کند تا سودآورترین ها را اولویت بندی کنید. ابزاری مانند Keyword Manager از Semrush می تواند در این راه کمک کند.

برای اولویت بندی کلمات کلیدی خود و به دست آوردن نتایج بهتر در تحقیقات کلمات کلیدی محلی، موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • هدف از جستجو: هدف جستجوگر را شرح می دهد. شما می توانید تعیین کنید که جستجوی کاربر شما اطلاعاتی، ناوبری، معاملاتی یا تجاری است.
  • حجم جستجو: این به شما می گوید که افراد در هر ماه چند بار برای آن کلمه کلیدی خاص جستجو می کنند.
  • فرآیند جستجو: توضیح می دهد که چگونه حجم جستجو برای کلمه کلیدی تغییر کرده است. می توانید متوجه شوید که محبوبیت آن در حال افزایش است یا کاهش.
  • روی پتانسیل کلیک کنید: این نشان می‌دهد که چقدر احتمال دارد افراد روی وب‌سایت کلیک کنند تا درباره درخواست خود اطلاعات بیشتری کسب کنند.
  • دشواری کلمه کلیدی: این معیار به شما نشان می دهد که رتبه بندی برای یک کلمه کلیدی چقدر سخت یا آسان است، که به صورت درصد اندازه گیری می شود. 1٪ KD به این معنی است که رتبه بندی برای کلمه کلیدی آسان ترین است، در حالی که 100٪ به معنای سخت ترین است.

با استفاده از این اطلاعات در SEMRUSH، می توانید لیست کلمات کلیدی مرتبط خود را بر اساس اهداف خود اولویت بندی کنید. به آموزش سمرش می توانید از مقالات قبلی ما استفاده کنید.

تحقیقات کلیدواژه محلی چگونه پیش می رود؟

تصور کنید شما صاحب یک فروشگاه بزرگ گوشت هستید و می خواهید دیگران آنلاین بتوانند فروشگاه شما را در گوگل پیدا کنند و برای خرید از آن بازدید کنند. مجبور هستی چه کاری را انجام بدهی؟ بیایید یک بررسی ساده انجام دهیم:

ابتدا کلمه کلیدی مورد نظر را در گوگل جستجو کنید تا بتوانید مکان های ذکر شده در بالا را مشاهده کنید. به عنوان مثال «فروشگاه گوشت گیتاریه» را جستجو کنید.

در مورد اولکسب‌وکارهایی که در مکان‌ها رتبه بالایی دارند، احتمالاً Google Business بهینه‌سازی شده‌ای دارند. این موارد احتمالاً دارای توضیحات تجاری هستند. یعنی کلمات کلیدی مربوط به «فروشگاه گوشت»، دسته‌های تجاری که روی «فروشگاه گوشت» تنظیم شده‌اند، و آدرس‌هایی در فهرست راهنمای خود که «قیتیه» را نشان می‌دهند، می‌شوند.

در نهایت این اطلاعات به الگوریتم گوگل می گوید که این کسب و کار ارتباط زیادی با عبارت جستجو شده «فروشگاه گوشت قیطریه» دارد. بنابراین گوگل آن را شایسته رتبه بالا می داند.

در مورد دوم، در قسمت بعدی Places، نتایج جستجوی استاندارد را خواهید دید. این وب سایت ها ممکن است حداقل تا حدی با قرار دادن کلمه کلیدی مورد نظر در صفحه خود رتبه بالایی در SERP داشته باشند. به عبارت دیگر، کلمه کلیدی محلی یا اطلاعات مورد نیاز برای آن در صفحه اصلی، صفحه درباره ما، صفحه تماس، وبلاگ و غیره قرار می گیرد.

بنابراین می‌توانید با استفاده از مکان‌هایی مانند Google Business در کنار این موتور جستجو، جایی که هستید و کسب‌وکاری که دارید، اطلاعات محلی و کلمات کلیدی را جستجو کنید!

یا کلمات مورد نظر را در بخش هایی مانند صفحه اصلی، درباره ما، تماس با ما، برخی از پست های وبلاگ منتشر شده در سایت خود و غیره قرار دهید.

کلمات کلیدی محلی صریح نیستند

اگر منظور من را متوجه نشدید به شما می دهم! توضیح دادن کمی سخت است، اما سعی می کنم.

هدف اصلی سئوی محلی این است که کاربر بتواند نتایج مورد نظر خود را در موقعیت جغرافیایی محل زندگی خود بیابد. این موتور جستجوی قدرتمند توانسته این وظیفه را به درستی انجام دهد و برای این کار از چندین سیگنال اطلاعاتی استفاده کرده است.

یکی از این سیگنال ها (که به نظر من مهمترین است) استفاده از کلمات کلیدی محلی در محتوا، متن و صفحات شماست. حالا منظورم چی بود؟

تفاوت این دو عبارت چیست؟

  • خدمات سئو
  • خدمات سئو صادقیه

در حالت اول کاربر عبارت «خدمات سئو» را جستجو می کند. برای او فرقی نمی کند که شرکت اصلی ارائه دهنده این خدمات در تهران، گرگان یا اصفهان باشد.

اما در حالت دوم کاربر به یک شرکت خدمات سئو نیاز دارد که دقیقا در منطقه صادقیه باشد و این سوال آنقدر برایش مهم است که آن را در عبارت جستجو قرار داده است.

منظورم “کلیدواژه های محلی” صریح نیست، منظورم همین بود!

گوگل از چه چیزی برای بررسی کلمات کلیدی محلی استفاده می کند؟

گوگل از ابزارها و اطلاعات ویژه ای استفاده می کند تا بفهمد یک سایت دقیقا در کدام محله کار می کند. دیدن:

  • نوع کسب و کار: عباراتی مانند “bakery” یا “خشک شویی” معمولاً نشان دهنده یک جستجوی محلی است.
  • مکان جستجو: ممکن است Google از آدرس IP و سایر سیگنال‌ها برای درک موقعیت مکانی شما استفاده کند تا نتایج بهتر و نزدیک‌تری را نشان دهد.
  • سابقه جستجو: اگر اخیراً کسب‌وکارهای محلی را جستجو کرده‌اید، احتمالاً Google فرض می‌کند که دوباره این کار را انجام می‌دهید.

نکته بسیار مهم:

سئوی کلی سایت را فراموش نکنید. بسیاری از مردم در حالی که در منطقه شما هستند، به سادگی به جستجوی “نانوایی” می پردازند. بدون اینکه نام محله خاصی در کنار آن نوشته شود.

نتیجه

در این مقاله سعی شده است به طور خاص و جامع در مورد تحقیقات کلیدواژه محلی صحبت کنیم. باید بگویم که اگر کسب و کار محلی دارید و می خواهید در زمینه کسب و کار خود موفق تر از قبل باشید، سئوی محلی یکی از مهم ترین مواردی است که باید در دستور کار خود قرار دهید. بنابراین، ابتدا باید بتوانید در مورد کلمات کلیدی محلی تحقیق کنید و لیستی از آنها تهیه کنید.

از اینکه تا پایان این مقاله همراه ما بودید متشکریم. این مثال بخشی از بحث اصلی است تحقیق کلمات کلیدی بود. به نظر شما چه چیز دیگری می تواند به این لیست اضافه شود تا به تحقیقات کلیدواژه محلی کمک کند؟

دیدگاهتان را بنویسید