تفاوت پی آر پی مو و مزوتراپی مو را بهتر بدانید!


12 مه 1403


2 بازدید

پی آر پی یک درمان ریزش مو است که به تقویت و حفظ رشد مو کمک می کند. PRP که به عنوان پلاسمای غنی از پلاکت نیز شناخته می شود، یک درمان پزشکی است که به بهبود، بازسازی و رشد مو کمک می کند. تزریق مو PRP می تواند در درمان طاسی با الگوی مردانه و جلوگیری از ریزش مو مفید باشد. این روش برای رشد موهای جدید نیز موثر است. PRP همچنین می تواند به تحریک رشد مو پس از کاشت مو کمک کند. تحقیقات نشان می دهد که تزریق پی آر پی می تواند برای ریزش مو از طرق مختلف مفید باشد. به همین دلیل در این مقاله به بررسی روش پی آر پی و مزایای آن می پردازیم.

روش پی آر پی مو چیست؟

پی آر پی مو یا تزریق پلاسمای غنی از پلاکت روش جدیدی است که از پلاکت های خون خود بیمار (نوعی سلولی که به بهبود زخم ها و اسکارها در سراسر بدن کمک می کند) برای جلوگیری از ریزش مو استفاده می کند همچنین PRP (پلاسمای غنی از پلاکت) یک روش درمانی جدید است. روشی برای درمان مشکلات مو مانند نازک شدن موها و پشتیبانی از توانایی طبیعی بدن برای التیام خود. به عبارت دیگر، PRP یک درمان غلظت پلاکتی است که می‌تواند به شکل هورمون‌های رشد و سیتوکین‌ها وارد بدن شود و به بافت‌ها در شروع بازسازی و ترمیم کمک کند. پلاسمای تزریق شده در روش پی آر پی باعث بهبود سریع پوست سر اطراف فولیکول های مو می شود. پلاسمای غنی از پلاکت فاکتورهای رشد را آزاد می کند و با افزایش تعداد سلول های ترمیم کننده در ناحیه آسیب دیده بدن، ترمیم بافت را تحریک می کند. مطالعه ای نشان داد که با تزریق پی آر پی به مو، فاکتورهای رشد ناشی از آن در نواحی مورد نظر بسیار بیشتر از آنچه در پلاسمای خون طبیعی نشان داده شده است، افزایش می یابد و در نتیجه ریزش و رشد مجدد مو متوقف می شود.

مزوتراپی مو چیست؟

مزوتراپی مو یک روش درمانی برای رفع مشکلات مو است که با تزریق ویتامین ها، مواد معدنی و مخلوط اسید آمینه مورد نیاز مو به پوست سر انجام می شود. این روش به اجزای مغذی فولیکول های مو اجازه می دهد تا به راحتی در مو بنشینند. با این روش می توانید ریزش موی خود را درمان کنید. زیرا موهای نازک را پرپشت کرده و ریزش مو را متوقف می کند. علاوه بر این مزوتراپی موها را قوی تر و درخشان تر می کند. تعداد کمی از زنان در حال حاضر از موهای خود راضی هستند. زیرا موهای ما به شدت در معرض آلودگی های محیطی، هوا و آب قرار دارند. علاوه بر این، استرس و تنش بیش از حد باعث ریزش شدید مو می شود. همه اینها به شدت بر زیبایی طبیعی مو تأثیر می گذارد. برای حل این مشکلات می توان از مزوتراپی استفاده کرد.
مزوتراپی مو تزریق مستقیم ویتامین ها، مواد معدنی (شامل کلسیم، ید، منگنز، مس، روی، سلنیوم، آهن، پتاسیم)، عوامل مرتبط با لایه کراتین پوست، اسیدهای آمینه و گشادکننده های سطحی لازم برای رشد و نمو است. موها تا سر است. مزوتراپی یکی از محبوب ترین روش ها در زیبایی مدرن برای مبارزه با مشکلات مختلف مو محسوب می شود. زیرا با این روش می توان بسیاری از مشکلات را حل کرد. به عنوان مثال، می توانید فولیکول های مو را تغذیه کرده و شوره سر را از بین ببرید. در نظر داشته باشید که بسته به مشکل بیمار، ترکیب دارویی مزوتراپی توسط پزشک انتخاب می شود.

مزایای پی آر پی مو چیست؟

موی پی آر پی نسبت به سایر روش های درمانی برای بیماران مزایای زیادی دارد. بیایید مزایای پی آر پی برای مو را به عنوان یک درمان مستقل بررسی کنیم.

  • تقویت مو: درمان پی آر پی برای تقویت مو معجزه می کند و از نازک شدن بیشتر موها جلوگیری می کند.
  • تقویت قطر مو: با پی آر پی به موهای پرپشت تر سلام کنید. زیرا PRP قطر رشته های فعلی شما را افزایش می دهد.
  • حداقل تهاجمی: این روش بدون بریدگی یا برش انجام می شود. در خاتمه باید بگوییم که پی آر پی روشی مطمئن و ملایم است.
  • غیر حساسیت زا: PRP برای مو از ترکیبات و مواد خود بدن استفاده می کند، بنابراین خطر رد یا حساسیت وجود ندارد.
  • ریزش مو محدود: موهای شما دیگر با پی آر پی نمی ریزند. زیرا این روش به کنترل ریزش مو کمک می کند.
  • کاهش شوره سر: فرآیند احیای پی آر پی باعث پوسته پوسته شدن کمتر پوست سر می شود.
  • تیره شدن و پرپشت شدن مو: PR مو همچنین کمک می کند موهای شما تیره تر و پرپشت تر به نظر برسد.

چرا موی پی آر پی از مزوتراپی محبوب تر است؟

درست است که هر دو روش پی آر پی مو و مزوتراپی می توانند بسیاری از مشکلات مو را حل کنند. ولی از نظر کاربرد پی آر پی خیلی بهتر از Meso هست. از آنجایی که موی پی آر پی سرشار از فاکتورهای رشد طبیعی و ترکیبات بدن است، این پارامترها بر رشد و تحریک فولیکول های مو موثرتر هستند. تاثیری که فاکتورهای رشد در پی آر پی بر رشد فولیکول مو دارند می تواند تراکم مو را بهبود بخشد و استحکام مو را افزایش دهد. بنابراین، اساساً برای درمان ریزش مو PRP تزریق کردم. باعث افزایش تعداد گروه خاصی از سلول ها یعنی پاپیلاهای پوست می شود که نقش بسیار مهمی در رشد مو دارند. حتی تزریق پی آر پی مو برای کسانی که آلوپسی آندروژنتیک دارند بسیار موثر است.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید