چارچوب میزبانی چیست و برای چه کسانی مناسب است؟ (+ ویژگی ها)


چارچوب میزبان چیست؟ اغراق نیست اگر بگوییم این یک عصا برای توسعه دهندگان و برنامه نویسانی است که با فریمورک های مختلف کار می کنند. چارچوب میزبان فرآیند کدنویسی را برای برنامه نویسان و توسعه دهندگان آسان می کند. این هاست بر اساس زبان برنامه نویسی و فریم ورک مورد نیاز شما بهینه شده است. در این مقاله آموزش میزبانی وبلاگ پارس پک شما را با ویژگی ها، مزایا، معایب و راهنمای انتخاب فریمورک هاست مناسب آشنا می کنیم. در نهایت، ما یک گزینه چارچوب میزبانی عملی را به شما پیشنهاد می کنیم.

چارچوب میزبان چیست؟

Framework Hosting یک سرویس میزبانی وب سایت و برنامه های کاربردی وب است که به طور ویژه برای فریم ورک های محبوب مانند VueJS، React، jQuery، Node.js و غیره بهینه شده است. این سرویس میزبانی شامل ویژگی ها و ابزارهایی است که برای راه اندازی، اجرا و مدیریت برنامه های ساخته شده با این فریم ورک ها مناسب است.

برای توسعه دهندگان یا برنامه نویسان، چارچوب مانند یک جعبه ابزار جادویی باقی می ماند که کدنویسی را برای آنها آسان تر و آسان تر می کند. به عنوان مثال با کمک فریم ورک دیگر نیازی به نوشتن سایت از ابتدا برای برنامه نویس نیست. در عوض، کار با این فریم ورک آسان‌تر است و حداقل دارای کد، کتابخانه و برنامه‌های توسعه‌دهنده است. هاست هایی که برای اجرای چنین فریم هایی بهینه شده اند، هاست فریم نامیده می شوند.

چارچوب هاستینگ چه ویژگی هایی دارد؟

Host Framework نیازهای شما را به عنوان یک توسعه دهنده برای استفاده از یک سرویس میزبانی با کیفیت بالا، پرسرعت و ایمن برآورده می کند. از ویژگی های این هاست می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان دسترسی به Composer و Git
  • قابلیت دسترسی به ترمینال و SSH
  • قابلیت پشتیبانی از پایگاه داده MariaDB
  • امکان سفارشی سازی آن بر اساس چارچوب مورد نیاز وجود دارد
  • بهینه سازی شده برای فریمورک های پرکاربرد مختلف مانند Python، Laravel، Nodejs و Django

مزایای استفاده از چارچوب هاست چیست؟

سرویس میزبانی چارچوب به شما انعطاف‌پذیری، کنترل و ویژگی‌هایی می‌دهد که میزبان‌های دیگر چنین ویژگی‌هایی را در اختیار شما قرار نمی‌دهند:

  • شما می توانید چارچوب هاست را بر اساس نیاز خود سفارشی کنید.
  • با پشتیبانی از زبان های برنامه نویسی مختلف، کار شما را هنگام ساخت وب سایت و برنامه ها آسان می کند.
  • با استفاده از این هاست ها دیگر نیازی به تکرار کدها و کدنویسی اولیه ندارید. در نتیجه در زمان شما صرفه جویی خواهد شد.

معایب استفاده از چارچوب میزبان چیست؟

در کنار مزایای بسیاری که این چارچوب به توسعه دهندگان ارائه می دهد، یادگیری نحوه کار با آن نیز چالش هایی را به همراه دارد. از طرفی این هاست با توجه به نیاز شما بهینه شده است. یعنی بعد از بهینه سازی نمی توانید فریم ورک اصلی و قوانین آن را تغییر دهید. همچنین هنگام اضافه کردن کدهایی که می توانید به فریمورک اضافه کنید، انتظار کاهش عملکرد و سرعت را داشته باشید.

بررسی مزایا و معایب قالب بندی هاست

نحوه شروع پروژه با Host Framework

برای شروع پروژه با چارچوب میزبان، دو انتخاب دارید:

1. از سرور اشتراکی یا اختصاصی استفاده کنید. سپس تنظیمات مورد نظر خود را به همراه فریمورک مورد نظر روی آن نصب کنید. این یک هاست فریمورک از یک سرور خام ساخته می شود.

2. همچنین می توانید از چارچوب میزبان به طور مستقیم استفاده کنید. این بدان معناست که تنظیمات مورد نظر شما از قبل بر روی هاست اعمال شده است و می توانید از فریم ورک مورد نظر خود استفاده کنید.

به عنوان مثال هاست هایی با نام هاست NodeJS، هاست جنگو و غیره. توسط تامین کننده از قبل آماده شده و با خرید آن می توانید به راحتی پروژه های خود را شروع و مدیریت کنید.

اگر روش دوم را انتخاب کنید، کار شما پیشرفت می کند. این بدان معناست که لازم نیست نگران نصب فریمورک و پیکربندی تنظیمات روی سرور باشید.

معرفی Hosted Frameworks به Host Framework

فرقی نمی کند که یک توسعه دهنده باتجربه باشید یا در زمینه کدنویسی تازه کار باشید. در هاست فریمورک فریم ورک مورد نظر بر اساس نیاز شما نصب می شود. محبوب ترین فریمورک های این نوع هاست شامل موارد زیر است:

1. jQuery Framework; جادوگر جاوا اسکریپت

جی کوئری دنیای جاوا اسکریپت را متحول کرد. این کتابخانه ساخت مدل های وب، انیمیشن ها، مدیریت اسناد HTML، رویدادها و موارد دیگر را برای شما آسان می کند.

2. قاب گوشه; قهرمان MVC

Angular یک فریم ورک تحت تأثیر گوگل است که برگ برنده آن معماری MVC (مخفف Model View Control) است. با این معماری می توانید بدون بارگذاری مجدد صفحه، تغییرات بصری را در وب سایت خود اعمال کنید.

3. چارچوب واکنش; رابط کاربری اصلی

این فریم ورک جاوا اسکریپت برای ساخت رابط های کاربری تعاملی شناخته شده است. در React می توانید اجزای مختلف کد خود را به طور جداگانه توسعه دهید بدون اینکه نگران تداخل آنها با سایر قسمت ها باشید.

آیا می دانید هاست VueJS چه ویژگی هایی دارد و در کجا استفاده می شود؟ در مقاله زیر بخوانید.

هاست VueJS چیست؟

4. فریم ورک سیمفونی; انعطاف پذیری بی نظیر

Symfony یک فریمورک فرانسوی برای زبان برنامه نویسی PHP است. نقطه قوت اصلی آن انعطاف پذیری فوق العاده آن است. Symfony به شما این امکان را می دهد که به راحتی تمام تست های خود را اجرا کنید و یک وب سایت دقیقا مطابق با نیاز خود بسازید.

5. چارچوب Ruby on Rails. چابکی در دنیای روبی

همانطور که از نام آن پیداست، این چارچوب به طور خاص برای پروژه های Ruby مناسب است. Agile Ruby on Rails به شما امکان می دهد کد خود را بدون انجام مجدد کار اضافی بنویسید. با استفاده از این فریم ورک می توانید بر روی کدنویسی تمرکز کنید و بدون نگرانی در مورد معماری وب سایت در زمان خود صرفه جویی کنید.

وارد کردن انواع قاب میزبان

6. چارچوب جنگو. یک راه حل سریع و قدرتمند

جنگو یک چارچوب متن باز است که برای توسعه پروژه های پایتون استفاده می شود. این چارچوب به شما کمک می کند تا به سرعت وب سایت های غنی از محتوا ایجاد کنید. جنگو همچنین مدیریت وظایف استاندارد ساخت وب سایت های پویا را برای شما آسان می کند.

7. چارچوب Express.js; سادگی و کارایی

بسیاری از توسعه دهندگان زمان اجرا Node.js را برای پروژه های جاوا اسکریپت خود انتخاب می کنند. با چندین لایه، Express.js انعطاف پذیری بالایی ارائه می دهد و به شما کمک می کند کد خود را با حداکثر کارایی بنویسید.

آیا می خواهید بدانید ویژگی های میزبانی Flask چیست و برای چه کسانی مناسب است؟ مقاله زیر را بخوانید.

هاست فلاسک چیست؟

نکات مهم برای انتخاب چارچوب هاست مناسب

هنگام انتخاب چارچوب هاست مناسب، به نیازها و نیازهای خود توجه کنید. مواردی از جمله:

1. نوع قاب پشتیبانی می شود

برای اجرای پروژه با هاست فریمورک، مطمئن شوید که هاست مورد نظر از چارچوب مورد استفاده شما پشتیبانی می کند. علاوه بر این، میزبانی که انتخاب می‌کنید باید ابزارها و نرم‌افزارهایی را که برای استفاده خاص شما نیاز دارید ارائه دهد. به عبارت دیگر، اگر قصد دارید سایتی با چارچوب خاصی طراحی کنید، می توانید بدون استخدام طراح اقدام کنید.

2. فضای ذخیره سازی قاب میزبان

فضای ذخیره سازی گنج وب سایت شماست. تمامی فایل های سایت شما از عکس و فیلم گرفته تا متن و کد در این فضا ذخیره می شوند. هنگام انتخاب یک چارچوب میزبانی، مقدار محتوایی را که در وب سایت خود آپلود می کنید در نظر بگیرید. تجزیه و تحلیل مناسب نیازهای شما شما را به انتخاب ایده آل هاست راهنمایی می کند.

3. قابلیت های مدیریت و کنترل

دسترسی به SSH یک ویژگی ضروری برای توسعه دهندگان حرفه ای است. این ویژگی به شما اجازه می دهد تا کارهای مختلفی را از طریق خط فرمان انجام دهید، مانند کپی کردن فایل ها، تغییر مجوزها، نصب افزونه ها و موارد دیگر. Cron Job همچنین یک زمان‌بندی حرفه‌ای است که به شما کمک می‌کند تا وظایف خاصی را در زمان‌های خاص روی هاست خود اجرا کنید. به همین دلیل هاست مورد نظر شما از این ویژگی ها پشتیبانی می کند.

برای آشنایی با انواع و راهنمای خرید هاست و تفاوت هاست و دامنه مقاله زیر را مطالعه کنید.

هاست چیست؟

4. مدیریت آسان با فایل های htaccess

فایل‌های .htaccess ابزارهای قدرتمندی در پشت صحنه وب‌سایت شما هستند که به شما امکان می‌دهند از داده‌های مهم خود با رمز عبور محافظت کنید، نشانی‌های اینترنتی طولانی را به URL کوتاه و جذاب تبدیل کنید، بازدیدکنندگان را به‌طور خودکار به صفحه درست هدایت کنید، و موتورهای جستجو را دوست‌تر کنید. کنترل کامل وب سایت خود را با htaccess در دست بگیرید و آن را هر طور که می خواهید مدیریت کنید.

مطمئن شوید که سرویس میزبانی وب شما به شما امکان استفاده از فایل های htaccess را می دهد.

5. پشتیبانی فنی چارچوب میزبانی

هنگام خرید هر نوع هاست، از جمله چارچوب هاست، توجه به پشتیبانی فنی ارائه دهنده الزامی تر است. زمانی نیاز به این مورد را احساس خواهید کرد که فرصت برقراری ارتباط با پشتیبانی یا استفاده از پشتیبانی 24 ساعته برای انجام یک کار فنی ساده بر روی هاست را نداشته باشید. می توانید با جستجو در پلت فرم رسانه های اجتماعی و خواندن نظرات مشتریان از وضعیت پشتیبانی ارائه دهنده مطلع شوید.

6. امنیت اطلاعات و پشتیبان گیری منظم

هیچ سرویس میزبانی 100٪ در برابر از دست دادن داده ایمن نیست. وب سایت شما مجموعه ای از فایل ها و پایگاه های داده ارزشمند است. بنابراین باید از آنها نسخه پشتیبان تهیه کنید. سرویس میزبانی وب شما باید گزینه های مختلف پشتیبان گیری از داده ها را در اختیار شما قرار دهد. در غیر این صورت، باید خودتان یک راه حل پشتیبان گیری معمولی پیدا کنید.

میزبانی ابری پارس پک; لانچ پد برای پروژه های فریم ورک

به دنبال یک پلتفرم میزبانی چارچوب ایده آل هستید؟ هاست ابری پارس پک با مقیاس پذیری و بهره مندی از قوی ترین زیرساخت های امنیتی در اختیار شماست. با میزبانی وب، دیگر نگران مدیریت سرور نخواهید بود. علاوه بر این، تیم پشتیبانی حرفه ای از کارشناسان پارس پک به صورت 24 ساعته در کنار شما خواهند بود تا به سوالات شما پاسخ دهند. برای آشنایی با ویژگی های این سرویس به صفحه بعد مراجعه کنید.

نتیجه

چارچوب میزبان چیست؟ این هاست به عنوان یک دوست جهانی برای برنامه های کاربردی وب و کدنویسی شما کار می کند. با Host Framework می‌توانید برنامه‌ای را اجرا کنید که روزها را در کسری از ثانیه زمان می‌برد. در این مقاله آموزش سرویس میزبانی وبلاگ پارس پک همه چیز در مورد این هاست، کاربرد، مزایا و معایب آن را بررسی کرده ایم.

در مورد خرید یا استفاده از این سرویس سوالی دارید؟ خوشحال می شویم سوالات خود را در قسمت نظرات مطرح کنید تا سریعا به آنها پاسخ دهیم.

سوالات متداول

1. چارچوب میزبان چیست؟

چارچوب میزبانی سرویسی است که برای میزبانی وب سایت ها و برنامه های کاربردی بهینه شده است که با استفاده از فریم ورک های محبوبی مانند Laravel، Node.js و Python ساخته شده است.

2. چارچوب هاست برای چه کسانی مناسب است؟

چارچوب هاست برای توسعه دهندگان وب و برنامه نویسانی که با فریمورک های مختلف کار می کنند و به دنبال میزبانی با سرعت بالا و کارایی بهینه هستند مناسب است.



دیدگاهتان را بنویسید