اشتباهات کلمات کلیدی، 4 اشتباه رایج


سرفصل ها

به نظر من یافتن کلمات کلیدی برای هر کدام از خود محتوانویسی و بهینه سازی آنها مهمتر و حیاتی است. بنابراین ما اولین قدم برای استراتژی تحقیق کلمه کلیدی پیدا کردن آنها را به شما واگذار می کنیم. بهترین کار در مرحله اول چیست؟ شناسایی اشتباهات رایج در آن به منظور انتخاب بهینه ترین استراتژی است.

در این مقاله در مورد 4 اشتباه در انتخاب کلمات کلیدی صحبت خواهیم کرد و مطمئن هستم که به شما کمک خواهد کرد. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

اشتباهات رایج در انتخاب کلمات کلیدی چیست؟

  1. شما در مورد کلمات کلیدی خود تحقیق نمی کنید
  2. کلمه کلیدی انتخاب شده خوب است، اما رقابت زیادی وجود دارد
  3. شما قصد جستجوی کاربران را در نظر نمی گیرید
  4. شما کلماتی را انتخاب می کنید که اصلا جستجو نمی شوند

1. شما به درستی در مورد کلمات کلیدی تحقیق نمی کنید

از قدیم گفته اند برای هر هدفی وسیله ای هست! اکنون این جمله را گسترش دهید تا کلمات کلیدی مناسب سئو را پیدا کنید. شما می خواهید کلمات کلیدی مناسبی را برای هدف گذاری و تعیین استراتژی سئو خود پیدا کنید. پس درست انجامش بده!

مقاله ای جامع و کامل در این مورد به همراه فیلم آموزشی آماده کرده ایم که می توانید از آن استفاده کنید:

تحقیق کلمات کلیدی، بهترین راهنمای جامع انتخاب کلمات کلیدی SEO

تحقیق صحیح کلمات کلیدی می تواند دشوار و وقت گیر باشد. اما اگر از این مرحله غفلت کردید، باید بدون داشتن ایده و هدف خاصی برای کاربران بالقوه خود محتوا ایجاد کنید. صرف وقت و انرژی برای موضوعی که نمی دانید منجر به سئو و رتبه بندی می شود یا خیر بسیار اشتباه است.

یکی از بزرگترین اشتباهات تحقیق کلمات کلیدی که می توانید مرتکب شوید این است که فکر کنید به طور غریزی می دانید مخاطبانتان چه می خواهند.

بنابراین هنگام انتخاب کلمات کلیدی مورد نظر و ارائه لیست نهایی خود، سوالات زیر را از خود بپرسید:

  • کاربران از چه کلماتی استفاده می کنند؟
  • چه عباراتی را جستجو می کنند؟
  • کدام کلمات رقابت بیشتری دارند و کدام کمتر؟

2. رقابت زیادی برای کلمه کلیدی انتخاب شده وجود دارد

حالا بیایید در مورد کاری که خودم انجام دادم صحبت کنیم. چند سال پیش لیستی از کلمات کلیدی را برای سایتی انتخاب کردم که بسیار هدفمند و بهینه شده بود، اما رقابت زیادی برای آن کلمات وجود داشت. من مدت زیادی در این سایت کار کردم و نتیجه ای نگرفتم ( اشتباه نکنید، من واقعا در سایت کار کردم!) اما نتیجه ای نداشت.

بعداً یکی از همکاران متخصص به من گفت: «شما باید فهرست کلمات کلیدی خود را تغییر دهید. یعنی لیستی از کلمات کلیدی طولانی را انتخاب کنید و آنها را با این موارد جایگزین کنید. کارهای قبلی را برای سایت انجام دهید، اما روی رتبه بندی کلمات کلیدی طولانی تمرکز کنید.

بعداً متوجه شدم که این فرآیند چقدر می تواند بر رتبه سایت شما تأثیر بگذارد. کلمات کلیدی روغن بلند رتبه بندی می شود، سایت ارزش سئو را دریافت می کند و در نهایت کلمات کلیدی اصلی خود را رتبه بندی می کنند.

3. به هدف جستجوی کاربران توجه کنید

هدف جستجو در واقع این همان چیزی است که کاربران به دنبال آن هستند. بنابراین با درک اینکه کاربران هنگام جستجو چه فکر می کنند، می توانید کلمات کلیدی را انتخاب کنید که بهترین نیازها و خواسته های آنها را برآورده می کند. این به شما کمک می کند تا ترافیک مرتبط بیشتری را به وب سایت خود هدایت کنید و احتمال تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری را افزایش دهید.

وقتی می دانید کاربران به دنبال چه چیزی هستند، می توانید محتوایی ایجاد کنید که به طور خاص سؤالات و نیازهای آنها را برطرف کند. موتورهای جستجو مانند گوگل از هدف جستجوی کاربران برای رتبه بندی وب سایت ها در نتایج جستجو استفاده می کنند. با تمرکز بر کلمات کلیدی که با هدف جستجو مطابقت دارند، می توانید شانس خود را برای رتبه بالاتر در نتایج جستجو افزایش دهید و ترافیک ارگانیک به وب سایت خود را افزایش دهید.

4. کاربر کلمات کلیدی انتخابی شما را جستجو نمی کند

این عنصر (که آخرین عنصر در لیست اشتباهات رایج و اساسی در انتخاب کلمات کلیدی است) دقیقاً در مقابل عنصر دوم قرار دارد. یعنی در مورد دوم بیان کردیم که کلمه کلیدی آنقدر رقابت بالایی دارد که رتبه بندی برای آن تقریبا غیرممکن به نظر می رسد اما در این صورت کلمات کلیدی که انتخاب کرده اید به هیچ وجه توسط کاربران جستجو نمی شوند. شما همچنین سعی کنید آنها را بهینه کنید و به هر حال آنها نیز رتبه بندی می شوند. اما وقتی این کلمات هیچ اطلاعاتی در مورد سایت شما ندارند چه فایده ای دارد؟

کلمات کلیدی که می خواهید برای آنها رتبه بندی کنید باید همان کلماتی باشند که مشتریان شما استفاده می کنند. سعی کنید همیشه از زبان مخاطب خود استفاده کنید. اگر کسب و کار شما در حال فروش لباس است، تصور کنید در حال فروش لباس برای رویدادهای تعطیلات هستید و ببینید مشتریان از چه کلمات و عباراتی برای خرید آنلاین خود استفاده می کنند.

به این ترتیب با تعریف یک استراتژی بهینه تلاش درستی خواهید کرد، قطعاً رتبه کسب خواهید کرد و کلیک های ارگانیک بر روی صفحات مهم شما افزایش می یابد.

نتیجه

در این مقاله درباره 4 اشتباه در انتخاب کلمات کلیدی صحبت کردیم و سعی کردیم به مواردی اشاره کنیم که در انتخاب کلمات کلیدی و بهینه سازی سایت اشتباه کمتری خواهید داشت.

به جای تمرکز بر روی کلمات کلیدی با حجم بالا که دارای رقابت قوی هستند، بهتر است روی کلمات کلیدی کمتر رقابتی و مرتبط تمرکز کنید که شانس بیشتری برای جذب ترافیک هدفمند و تبدیل آنها به مشتری دارند.

انتخاب کلمات کلیدی مناسب یکی از مهمترین جنبه های سئو و بازاریابی اینترنتی است. انتخاب کلمات کلیدی اشتباه می تواند زمان و منابع شما را هدر دهد و به نتایج دلخواه نرسید. با اجتناب از این اشتباهات رایج، می توانید کلمات کلیدی مناسبی را برای وب سایت خود انتخاب کنید و به نتایج بهتری در موتورهای جستجو برسید. به یاد داشته باشید که انتخاب کلمه کلیدی تنها بخشی از آن است استراتژی سئو خودتی

دیدگاهتان را بنویسید