داستان مردی که 3 قرن را دیده است


صورت این سرخپوست بومی آمریکا به حدی چروک شده بود که برخی از اعضای جامعه او را «گوشت چروکیده» خطاب کردند.

به گزارش عصر ایران، اندکی پیش از مرگ رئیس جمهور جان اسمیت در سال 1922، وی ادعا کرد که 137 سال سن دارد. ظاهر اسمیت نیز با ادعای او مطابقت داشت. صورت این سرخپوست بومی آمریکا به قدری چروک شده بود که برخی از اعضای جامعه او را Ga-Be-Nah-Gewn-Wonce نامیدند که به «گوشت چروکیده» ترجمه می شود.

اما آیا جان اسمیت همانطور که ادعا می کند در سال 1785 متولد شد؟

پس از مرگ این هندی تلاش های زیادی برای تایید سن او انجام شد. اسمیت گفت که او بین 8 تا 10 سال داشت که ستارگان سقوط کردند، که ممکن است به بارش شهابی لئونید در سال 1833 اشاره داشته باشد. اما در آن مورد، سن اسمیت در هنگام مرگ نزدیک به 100 سال بود، نه 137 سال.

این سرخپوست همچنین ادعا می کند که نبردهایی را به یاد می آورد که قبل از آغاز قرن نوزدهم رخ داد و در جنگ سال 1812 بین آمریکا و امپراتوری بریتانیا شرکت کرد. اگر این ادعا درست باشد، اسمیت در آن زمان حدود 18 سال داشت که تاریخ تولد او را به سال 1794 نزدیک می کند. بنابراین سن او در زمان مرگ حدود 128 سال است که هنوز هم قابل توجه است.

صرف نظر از سن واقعی اسمیت، به نظر می رسد که او زندگی فعال و طولانی داشته است. بر اساس گزارش ها، او هشت بار ازدواج کرد، از حادثه قطار جان سالم به در برد و تا آخرین روزهای زندگی خود با داستان های خود بازدیدکنندگان را سرگرم کرد.

اگر ادعای اسمیت در مورد سنش درست باشد، او شاهد آغاز و پایان قرن 19 بود. در واقع، او در قرن 18 به دنیا آمد، در قرن 19 درگذشت و در قرن 20 درگذشت.

به این پست امتیاز دهید

بازدید: 9 بازدید
دسته: متفرقه
تاریخ: 20 آوریل 2024
به اشتراک بگذارید:





دیدگاهتان را بنویسید