کشف مرموز “تیغه هواپیما” مدفون در باتلاق


این شی احتمالاً توسط یک هواپیما در هنگام سقوط در جزیره آران شکسته شده است.

در جریان بازسازی زیست‌محیطی اخیر یک باتلاق قارچ در جزیره‌ای اسکاتلند، یک بیل مکانیکی به چیزی جامد برخورد کرد: یک تیغه پروانه هواپیما که زمانی به یک هواپیمای نظامی که در طول جنگ جهانی دوم سقوط کرد، متصل شده بود.

تیغه در ارتفاعات Coire a'Bhradain در جزیره آران در سواحل غربی اسکاتلند مدفون شده است. در طول جنگ چندین هواپیما در این جزیره سقوط کردند.

منشا این تیغه پروانه هنوز ناشناخته است زیرا دور از مکان های سقوط شناخته شده پیدا شده است. محققان از بسته بندی منحصر به فرد آن شگفت زده شده اند.

درک الکساندر، رئیس بخش باستان شناسی گفت: “در بررسی دقیق تر متوجه شدیم که محل در یک گونی سیب زمینی پیچیده و بسته بندی شده است.” سوالی که این کشف را که با فاصله کمی از سایت های سقوط قبلی پیدا شد جذاب تر کرد. الکساندر حدس می زند که این شی از یکی از دو هواپیما که در آن منطقه سقوط کرده اند جدا شده است: یک قلعه پرنده B-17 یا یک B-24 Liberator که هر دو از پروانه ای مانند نمونه پیدا شده استفاده می کردند.

حدود یک دهه پیش، محقق ترنس کریستین یک بررسی باستان شناسی از منطقه انجام داد و چندین محل سقوط را ترسیم کرد. بر اساس تحقیقات او، محققان می‌دانند که این تیغه نزدیک‌ترین تیغه به لاشه هواپیمای B-24 است که در اوت 1943 سقوط کرد و همه سرنشینان آن کشته شدند.

در دهه 1940، ارتفاع آران (2867 فوت از سطح دریا) چالشی برای جت های جنگنده بود. B-24 در حال فرود آمدن از میان ابرهای کم ارتفاع و دید مبهم بود که با کوه آران برخورد کرد و به صخره شیب دار Bain Nuis برخورد کرد.

کریستین بر این باور است که ملخ تازه کشف شده ممکن است در خلال پاکسازی اولیه محل سقوط در دهه 1940 یا شاید در طی عملیات اعتماد ملی در دهه 1980 کشف شده باشد. کیت سامپسون، تکاور ارشد تراست در آران، گفت: «به نظر می رسد که برای سفر آماده بوده است، زیرا در حالی که طناب هنوز به دور آن بسته شده، پیدا شده است. “ما فکر می کنیم ممکن است کسی پروانه را به پایین تپه کشیده باشد، جایی که در اعماق باتلاق فرو رفت.

باتلاق ها اکوسیستم های مرطوب با لایه های دائمی مواد آلی تجزیه شده اند. آنها در تمام قاره ها یافت می شوند. مزارع به دلیل توانایی آنها در جذب کربن، منبع حیاتی برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی هستند. تلاش‌های تراست کمک خواهد کرد تا اطمینان حاصل شود که جنگل‌های اسکاتلند همچنان در درازمدت به نفع نسل‌های آینده است.

محققان هنوز به نتایج قطعی در مورد منشاء این ملخ هواپیما نرسیده اند. هنوز هم ممکن است که این سایت از B-17 جدا شده باشد، که محل سقوط آن در حین حفاری در دهه 1980 تا حدی غارت شد.

به این پست امتیاز دهید

بازدید: 124 بازدید
دسته: متفرقه
تاریخ: 13 آوریل 2024
به اشتراک بگذارید:





دیدگاهتان را بنویسید