22 روش برای ساخت بک لینک


سال هاست که لینک بیلدینگ را “مرده” می نامند. قوانین سال 2003 تغییر کردند، و کسانی که نمی‌توانستند خود را با قوانین در حال تغییر از جمله مهارت‌ها، ابزارها و دیگر موارد، آپدیت نگه دارند، آن موقع بود که از روش های لینک بیلدینگ دست می کشیدند و آن را نادیده می گرفتند یا کاری برای بهبود آن انجام نمی دادند. بالاخره گوگل تایید کرد که لینکها یکی از عوامل قرار گرفتن شما در رتبه اول است و گفت: “رتبه بندی بدون لینک واقعاً سخت است. ” الگوریتم هسته (Core) گوگل بر اساس لینک ها طراحی شده و از زمان پیدایش گوگل تاکنون تغییری نکرده است.

تکنیک های لینک بیلدینگ کلاه سفید

برای کسانی که نتوانستند خود را با قوانین در حال تغییر وفق دهند و کسانی که مهارتهای خود را ارتقا ندادند و ابزارها و جزییات آن را یاد نگرفتند، لینک بیلدینگ سال‌هاست که برای آنها مرده است.

قوانین لینک بیلدینگ همگی برای این است که شما با دید بازتری بتوانید لینک سازی های خود را انجام دهید و نتیجه بگیرید. اگر درباره ی قوانین طلایی Cemper چیزی نمیدانید پیشنهاد می کنیم که در گوگل درباره ی آن تحقیق کنید.

در آن، در مورد لینک ها به عنوان یک فاکتور رتبه بندی صحبت شده است. بسیاری از سئوکاران فقط بر روی محتوا و سئوی داخلی صفحه تمرکز می کنند و تاثیر لینک ها را نادیده میگیرند و می گویند: “ما درباره ی لینک ها اطلاعات داریم و می دانیم که چیست!” اما آیا واقعا همه چیز را درباره ی لینک ها میدانند؟

بالاخره گوگل تایید کرد که لینک ها مهم هستند!

گوگل گفت لینک ها و محتوای با کیفیت، مهم ترین فاکتور در رتبه بندی هستند. رتبه بندی بدون لینک بسیار سخت است، و چرا در وهله اول سعی می کند بدون لینک، رتبه بندی کند؟

گوگل بیش از هر چیزی به لینک ها اهمیت می دهد و شما هم باید اینگونه باشید.

الگوریتم پنگوئن گوگل، روش استفاده از بک لینک ها در سئو را برای همیشه تغییر داد

قبل از آوریل سال 2012، با افزودن لینک های بیشتر و بیشتر، می شد به راحتی جایگاه خود را در گوگل ارتقا داد. در واقع با استفاده از این روش میشد به صفحات اول گوگل راه پیدا کرد. اما، آن دوران دیگر تمام شده است. الگوریتم پنگوئن گوگل با استفاده از فیلتر اسپم اکنون یکی از الگوریتم های اصلی گوگل است و اکنون در حال کار کردن می باشد.

در واقع امروزه لینک ها می توانند یک خطر برای سایتتان باشند و شما باید از این خطرها مطلع باشید. آیا می‌دانستید حتی امروزه که در دنیای بزرگ سئو هستیم، اکثر مردم هنوز فقط به صفحه منبع و صفحه ارجاع‌دهنده نگاه می‌کنند و آن را «بک لینک» می‌نامند؟

لینک یک اتصال از صفحه ی A به صفحه ی B است

هایپرلینک اتصالی است از صفحه مبدا به صفحه مقصد، در واقع همیشه همینطور بوده و هست. برای مدت های طولانی، سئوکاران با مشاهده رتبه صفحه یا دیگر معیارها از صفحه لینک، وسواس زیادی داشتند. طبق تجربیات  ما، LRT تنها نرم افزاری است که لینک صفحه منبع و صفحه مقصد را هنگام تجزیه و تحلیل آن ارزش و خطر لینکها یا حتی لینکهای پنهان را نیز نشان میدهند.

وضعیت پیشرفت لینک ها

امروزه لینک بیلدینگ به یک کار حرفه ای تبدیل شده است. چرا باید منابع زیادی را صرف لینک ها بکنیم با اینکه میدانیم ممکن است به سایت ما آسیب برساند؟ آیا می دانستید که تاثیر و ریسک یک بک لینک را می توان قبل از ایجاد آن لینک، شبیه سازی کرد؟ کاربران LRT می توانند مو را از ماست بیرون بکشند، از اینکه سه برابر منابع بیشتری را برای 10% از لینک های مهم و با کیفیت صرف میکنند، به جای اینکه مانند بسیاری از افراد که لینک های انبوه استفاده میکنند و هزینه های زیادی را بابت آن می پردازند.

منظور از بک لینک چیست؟

وقتی به یک بک لینک اشاره می کنیم، منظورمان ارجاع از یک صفحه سایت دیگر به صفحه سایت خود شماست. این با لینک های “خروجی” یا خروجی از صفحه سایت شما بسیار متفاوت است. این دو را با هم اشتباه نگیرید. گاهی اوقات به بک لینک، لینک ورودی یا IBL نیز گفته می شود و این لینک ها در تعیین محبوبیت یا اعتبار وب سایت شما برای موتورهای جستجو مانند گوگل بسیار مهم هستند.

آیا وب سایت بدون بک لینک می تواند رتبه بگیرد؟

ما 100٪ مطمئن هستیم که یک وب سایت بدون لینک های ورودی نمی تواند رتبه بگیرد.

چرا بک لینک ها مهم هستند؟

  • زیرا لینک ها عامل رسیدن شما به رتبه یک گوگل هستند
  • زیرا لینک ها وب هستند
  • زیرا لینک ها به محتوای با کیفیت اشاره می کنند (که شایسته ی گرفتن رتبه ی خوب است)
  • زیرا لینک ها اعتبار را منتقل می کنند
  • زیرا لینک ها باعث ایجاد اعتماد می شوند
  • زیرا گوگل تایید کرده که پیدا کردن یک وب سایت بدون بک لینک ها غیر ممکن است
  • زیرا گوگل از طریق لینک ها وب سایت شما را شناسایی می کند.

و هزاران مورد دیگر …

لطفاً توجه داشته باشید که قدرت لینک و اعتبار لینک هر دو گاهی اوقات به عنوان مهم ترین ارزش های یک لینک توصیف می شوند، در واقع این اصل، از همان دورانی که فاکتورهای ارزیابی لینک ها تک بعدی بود نیز مورد استفاده قرار می گرفت.

اما وقتی می گوییم لینک ها مهم هستند لازم نیست شما آنها را از ما تهیه کنید، می توانید مستقیماً از گوگل لینک بگیرید.

محتوا و لینک ها دو فاکتور مهم رتبه بندی گوگل بحساب می آیند

در مارس سال 2016، در یک نظرسنجی بین برخی از سئوکاران حرفه ای با آندری لیپاتسف، کارمند گوگل، (استراتژیست ارشد کیفیت جستجو)، او گفت که دو عامل اول رتبه بندی گوگل لینک ها و محتواها هستند:

“من می توانم به شما بگویم آنها چه هستند. محتواست!!  و آن لینکهایی است که به سایت شما داده می شوند.” (آندری لیپاتسف، استراتژیست ارشد کیفیت جستجو در گوگل)

مطلع هستیم که گوگل تایید می‌کند که لینک‌ها یک عامل رتبه‌بندی بسیار مهم هستند و رتبه‌بندی بدون لینک نیز تقریبا غیرممکن است.

یک مطالعه موردی توسط Stone Temple که در سال 2017 منتشر شد، دوباره ثابت کرد که لینک ها یک عامل رتبه‌بندی قدرتمند باقی خواهند ماند و احتمالاً برای سال‌های آینده نیز اینگونه خواهد بود.

آیا همه ی بک لینک ها یکسان هستند؟

عبارت «هرچه بیشتر، بهتر» برای لینکها صدق نمیکند. حداقل تا زمانی که “بیشتر” به معنای لینکهایی باشد که بدون بررسی اینکه آیا برای وضعیت بک لینک شما خطرناک هستند یا خیر؟!

اگر بک لینک خریداری می کنید. بهتر است لینک‌های باکیفیت کمتری را خریداری کنید، به عبارتی، هزاران لینک را که ارزشی برای وضعیت بک لینک شما ندارند و بک لینک های ضعیف یا خطرناکی بحساب می آیند به هیچ وجه به رتبه بندی سایت شما کمک نخواهد کرد. برای خرید بک لینک کلیک کنید.

حتی گرفتن بک لینک های بی کیفیت می تواند خیلی بدتر از اینها باشد، این لینکها می توانند جریمه گوگل و از دست دادن رتبه را به همراه خواهد داشت و در مواردی نیز ترافیک ارگانیک سایتتان ممکن است بطور کامل از دست برود.

لینک ها اصلا شبیه هم نیستند. در این موارد ممکن است با هم فرق داشته باشند:

  • چند صفحه لینک داده، زیر دامنه، دامنه و دامنه اصلی؟
  • چند لینک در ماه؟
  • چه نوع لینکهایی (فالو، نوفالو، ریدایرکت ها، جاوا اسکریپت، فریم ها …)؟
  • چه لینکی قدرت و اعتبار دارد؟
  • انکر تکست یا کلمه ی کلیدی لینک دهنده؟
  • خطر این لینکها؟

همچنین این فاکتورها را در موارد مختلف می توان به طور متفاوتی ارزیابی کرد. یک لینک، بسته به حوزه ی کار آن، کشور، زبان و کلمات کلیدی می تواند مفید یا مضر باشد.

متأسفانه هیچ قانون کلی وجود ندارد. برای مثال، این که یک دامنه به 1000 زیرصفحه لینک داده شود یا اینکه 1000 دامنه به یک صفحه فرعی لینک داده شود، یکسان نیست. به همین دلیل است که ما همیشه استفاده از فیلتر Site-Wide را در LinkResearchTools توصیه می کنیم.

قوانین گوگل در مورد ساخت لینک چیست؟

از آنجایی که همه لینک ها با هم برابر نیستند، هنگام شروع یک کمپین لینک بیلدینگ باید بسیار مراقب باشید. لینک هایی برای کسب و کار خود، و برای مشتریان خود ایجاد کنید، آنها را به همدیگر مرتبط کرده و با محتواهای با کیفیت لینک دهید. با این کار رضایت کاربران را نیز به دست خواهید آورد، سپس گوگل نیز شما را در نتایج جستجو بالا خواهد آورد و کسب و کار شما رشد خواهد کرد.

مطمئن شوید که لینک هایی که می سازید طبیعی هستند زیرا اگر گوگل بفهمد که شما سعی در دستکاری الگوریتم های جستجوی آن داشته اید و او را فریب داده اید کار کمی سخت میشود.

هر لینکی که به منظور دستکاری رتبه صفحه یا رتبه یک سایت در نتایج جستجوی گوگل ساخته شده باشد، ممکن است این کار به عنوان نقض قوانین وبمستر گوگل در نظر گرفته شود. این شامل کارهایی میباشد که لینک های سایت شما یا لینک های خروجی از سایت شما را دستکاری می کند. (دستورالعمل های کیفیت گوگل)

ما دستورالعمل‌های کیفیت گوگل را در مورد لینک های مضری که به رنک سایت آسیب میرساند توضیح می‌دهیم تا تصویر واضحی از نحوه ایجاد لینکهای با کیفیت بالا و نحوه ی دوری از ایجاد لینکهای بی کیفیت را به شما ارائه دهیم.

همه ی آنها در مورد کیفیت، ارتباط و تمرکز بر روی کاربر است.

خلاصه ای از تمام دستورالعمل های کیفیت در مورد بک لینک های نامناسب:

لینک بیلدینگ بی کیفیت

تبادل لینک

تبادل بیش از حد لینک (“شما به سایت من لینک بدهید من نیز به سایت شما لینک خواهم داد”) یا صفحات پارتنر به خاطر لینک متقابل، بر رتبه وب سایت در نتایج جستجو تأثیر منفی می گذارد.

بازارایابی با نوشتن مقاله یا پست مهمان

لینک هایی با انکر تکست بیش از حد بهینه سازی شده در مقالات برای مثال به متن زیر دقت کنید:

حلقه های ازدواج زیادی در بازار وجود دارد. اگر می خواهید جشن عروسی بگیرید، باید بهترین حلقه را انتخاب کنید. همچنین باید گل و لباس عروس نیز بخرید.

لینک های دایرکتوری وب

افزودن سایت خود به هر دایرکتوری وب فقط برای دریافت بک لینک تأثیر منفی بر رتبه وب سایت شما خواهد داشت.

برخی دایرکتوری ها هستند که هیچ کار ارزشمندی برای کاربران اینترنت ارائه نمی دهند و در نهایت گوگل آنها را از نتایج جستجوی خود حذف میکند. شما که نمی خواهید وب سایتتان از نتایج جستجو حذف شود؟!

کامنت گذاشتن در انجمن ها و بلاگ پست ها

کامنت هایی که هیچ ارزشی برای کاربران ایجاد نمی کند و مفید نیست را همراه لینک سایت خود انتشار دهیم، به عنوان مثال:

با تشکر، خیلی عالی بود! – آژانس سئو طلوع

لینک بخریم … یا نه!

گوگل بطور شفاف اعلام می کند که خرید بک لینک برای بهبود رتبه شما دستورالعمل های آنها را نقض می کند.

آنها به لینک ها رای می دانند و خریدن رای کار غیراخلاقی است. لینک های پولی با کیفیت پایین، علاوه بر هدر دادن پول، ریسک بسیار بالایی دارند.

لینک‌هایی که از سایت‌هایی خریداری میکنند که آشکارا (در سایت یا جاهای دیگر) می‌گویند که لینک‌ها را می‌فروشند، بلیط پنالتی شدن سایت شما توسط گوگل هستند!

لینک بیلدینگ با کیفیت

تبادل لینک

تا زمانی که لینک سازی دو طرفه را بیش از حد انجام ندهید و این لینک های دو طرفه و تعاملی موضاعات آنها مانند هم باشند و “از دیدگاه کاربر منطقی باشد”، تبادل لینک چیز بدی نیست.

بازارایابی با نوشتن مقاله یا پست مهمان

خیلی خوب است که مردم در مورد شما می نویسند و به وب سایت شما لینک می دهند، اما تا زمانی که به طور طبیعی لینک ایجاد کنند. پر کردن انکر تکست با کلمات کلیدی تجاری طبیعی نیست و مطمئنا شما را به دردسر می‌اندازد. استفاده از کلمات کلیدی برند یا عبارات نویگیشنال گزینه ی خوبی در این مواقع میباشد.

لینک های دایرکتوری وب

بهترین دایرکتوری ها آنهایی هستند که اطلاعات مفیدی را در اختیار مشتریان بالقوه شما قرار می دهند.

کلید لینک بیلدینگ، ارتباط است. بنابراین لینک بیلدینگ در دایرکتوری های نیچ و دایرکتوری های متصل به وب سایت های حاوی اطلاعات مرتبط با حوزه ی کاری شما برای شما بسیار مفید است.

کامنت گذاشتن در انجمن ها و بلاگ پست ها

اگر در یک بحث در یک تالار گفتمان یا وبلاگ مرتبط با حوزه ی کاری شما شرکت می کنید و نظر شما دارای اطلاعات مفیدی به کاربر در بحث ارائه می دهد، دیگر لازم نیست نگران به اشتراک گذاری لینک مربوطه باشید. اما از کلمات کلیدی حوزه ی کاری خود در انکر تکست ها زیاده روی نکنید.

لینک بخریم … یا نه!

به جای خرید لینک، می توانید روی ایجاد محتوای با کیفیت بالا و تبلیغ سایت خود به شیوه ای سرمایه گذاری کنید که بتوانید بک لینک های طبیعی را جذب کنید. با استفاده از این روش بدون هیچ هزینه میتوانید لینک های مفیدی بگیرید و تاثیر آن خیلی بیشتر از خرید لینک های بی کیفیت است، و در نتیجه این کار می تواند سایت شما را به نتایج بسیار بهتری برساند، در این روش به صبر بیشتری نیاز دارد.

اگر می خواهید بدون ریسک سایت خود را سئو کنید، لینک ها را خریداری نکنید. اگر تا به حال این کار را میکردید، از همین حالا از این کار دست بکشید! چنانچه اگر تمایل دارید که لینک بیلدینگ خود را برونسپاری کنید به دست افراد متخصص در این حوزه بسپارید تا خطری برای وب سایت شما نداشته باشد. از این بخش می توانید پکیج های لینک بیلدینگ سئو طلوع را بررسی کنید.

نکات ساده و کاربردی در لینک سازی

اگرچه ساخت لینک مناسب کار آسانی نیست، اما هنوز تکنیک‌های سئو کلاه سفید زیادی وجود دارد که می‌توانید حتی امروز بدون تلاش یا هزینه‌های گزاف با آنها شروع کنید.

  • از دیگران بک لینک بخواهید

این یک راه خوب برای شروع است، به خصوص اگر در این کار مبتدی هستید. دوستان، اقوام، همکاران، شرکا، مشتریانی که وبلاگ یا سایت دارند را شناسایی کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که از آنها یک بک لینک بخواهید. به جای لینک هایی که در فوتر یا نوار کناری سایت می شود درج کرد، از آنها بخواهید که لینک شما را در محتوایشان قرار دهند.

اما مراقب باشید و مطمئن شوید که بک لینک از وب سایتی می آید که به حوزه ی وب سایت شما مرتبط است. در غیر این صورت تاثیر زیادی نخواهد داشت و حتی ممکن است مضر باشد.

برای ایجاد لینک خوب، باید روابط خوبی ایجاد کنید. فرصت های زیادی برای ایجاد روابط جدید وجود دارد. برای مثال، باید با انجمن‌های مرتبط با حوزه ی تخصصی خود شروع کنید: انجمن‌ها، وبلاگ‌ها یا شبکه های اجتماعی، مانند گروه کارشناسان لینک‌سازی در Webmarketer.Help

اولین قدم را بردارید و با نظرات و پست های جالب و مرتبط شروع به مشارکت کنید و متنهای ارزشمندی را برای هر بحث بنویسید.

با مشارکت فعال در این انجمن های آنلاین مربوط به حوزه ی تخصصی خود، نه تنها بک لینک های خوبی به دست خواهید آورد، بلکه همیشه به جدیدترین اخبار آن حوزه دسترسی خواهید داشت و می توانید با افراد جدیدی که نظرات شما را به اشتراک می گذارند ارتباط برقرار کنید.

  • نظرات مثبت خود را در سایت های دیگر بنویسید

لینک بیلدینگ یک بازی دو سر سود است. بسیاری از کسب و کارهای آنلاین به شما این فرصت را می دهند که چند کلمه در مورد تجربه خود در مورد استفاده از محصولاتشان بنویسید.

از یک طرف، این یک روش عالی برای آنها برای ایجاد اعتماد در مشتری است. از طرف دیگر، این یک فرصت خوب برای شما است که یک بک لینک و ترافیک خوب از آن سایت دریافت کنید و معمولاً تاثیر بهتری نسبت به  ارسال ایمیل های درخواست لینک دارد.

صاحبان این وب سایت ها به احتمال خیلی زیاد نظرات خوب شما را تایید کرده و انتشار خواهند داد، با این کار شما یک بک لینک جدید دریافت می‌کنید.

  • یک وبلاگ راه اندازی کنید

با ساخت یک وبلاگ و گذاشتن یک پست هرگز به سایت خود لینک ندهید. اگر این کار را انجام دهید، نه تنها وقت خود را تلف کرده اید، بلکه احتمالاً این لینک ها برای سایت شما مضر خواهند بود. اگر می خواهید این کار را انجام دهید باید وبلاگ خود را همیشه بروز نگه داری کنید و مدام در آن محتوا قرار دهید.

به طور مرتب پست بنویسید. روی حوزه ی کاری خود و نیازهای مشتری خود تمرکز کنید! با گذشت زمان، به احتمال زیاد وبلاگ شما قوی خواهد شد و اتوریتی آن بالا خواهد رفت. باید مطمئن شوید که محتوای شما مرتبط، مفید و دارای ساختار مناسب است.

این تنها راه برای اطمینان از این است که می توانید بارها و بارها به سایت خود لینک بدهید. به این ترتیب شما بک لینک های عالی دریافت می کنید. این نتیجه ی زحمات و صبر شما خواهد بود.

  • سایت خود را در دایرکتوری های قابل اعتماد لیست کنید

دایرکتوری های آنلاین زیادی وجود دارند که هیچ ارزش واقعی برای کاربران اینترنت ارائه نمی دهند و گوگل آنها را از نتایج جستجوی خود حذف کرده است. شما که نمی خواهید وب سایت شما در چنین صفحاتی لیست ببیند؟

اما همه دایرکتوری های آنلاین بد نیستند. دایرکتوری که نه تنها به شما امکان می دهد لینکی به وب سایت خود بدهید، بلکه اطلاعات مفیدی را برای مشتریان بالقوه شما فراهم می کند، در واقع این دایرکتوری است که ما می خواهیم سایت خود را در آن لیست کنیم.

دایرکتوری های نیچ و دایرکتوری های متصل به وب سایت هایی که اطلاعات محور هستند برای یک حوزه ی کاری خاص، انتخاب خوبی هستند. فهرست شدن کسب و کار شما در چنین دایرکتوری ها، ایندکس شدن در موتورهای جستجو را آسان تر می کند و به افراد کمک می کند شما را به صورت آنلاین پیدا کنند.

  • یک پست مهمان خوب بنویسید

سایت ها و وبلاگ های زیادی وجود دارند که می توانید مقاله ها و نوشته های خود را در آن منتشر کنید. قبل از نوشتن مقاله در جایی، مطمئن شوید که:

  • وب سایت یا وبلاگ با موضوع سایت شما مرتبط است.
  • مقاله ی تعریف تمجید، اینکه شما عالی هستید، سایت فوق العاده ای دارید ننویسید!
  • تنها به کیفیت محتوایی که مینویسید تمرکز کنید (روان، حرفه ای، و جذاب باشد).
  • به خاطر داشته باشید که یک مقاله ضعیف می تواند کاملا برعکس عمل کند و برندتتان زیر سوال برود.

این مهم است که لینک هایی بسازید که به وب سایت شما کمک کند نه لینکهایی که امکان دارد بر رتبه وب سایت شما در نتایج جستجو تأثیر منفی بگذارند.

LinkResearchTools به شما کمک می کند تا به سرعت قدرت و اعتبار یک دامنه را بررسی کنید. می‌توانید از Link Research SEO Toolbar برای بررسی LRT Power*Trust یک صفحه یا دامنه استفاده کنید یا می‌توانید از Link Research SEO Toolbar برای ارزیابی فرصت‌های لینک بیلدینگ استفاده کنید.

نکات پیشرفته ی لینک سازی

لینک بیلدینگ به یک کار بسیار سخت و دشوار تبدیل شده است و به همین دلیل شما به ابزارهای حرفه ای برای کمک نیاز خواهید داشت. LinkResearchTools 26 ابزار مختلف را توسعه داده است که می توانید از آن برای پیدا کردن و ایجاد لینکهای جدید و با کیفیت بالا از آنها استفاده کنید.

  • بک لینک های رقبا را بررسی کنید

اگر در مورد رقبای خود تحقیق کنید، احتمالاً متوجه خواهید شد که آنها دارای بک لینک های هستند که بیشتر از آنجا لینک گرفته اند و شما هنوز این کار را انجام نداده اید. خب، اگر آنها موفق به گرفتن این بک لینک ها شده اند، پس چرا شما این کار را انجام ندهید؟

تنها کاری که باید انجام دهید این است که این بک لینک ها را بررسی و تحلیل کنید و سعی کنید در آن سایت ها لینک بگیرید. Common Backlinks Tool (CBLT) ابزاری است که برای این کار ساخته شده است.

حداکثر 10 رقیب را وارد کنید و گزارش را تهیه کنید. CBLT به شما کمک می کند نه تنها بک لینک های رایج را پیدا کنید، بلکه منابع و تکنیک های رقبا را نیز کشف کنید.

این بک لینک های پرتکرار برای 6 روزنامه برتر بریتانیا است، که بر اساس LRT Power*Trust dom مرتب شده است.

  • یک بک لینک غیر مستقیم از رقیب خود دریافت کنید

این روشن کاملاً متداول است که برخی از رقبای شما از سایت های مشابه لینک میگیرند. Link Juice Thief (LJT) سایت هایی را پیدا می کند که رقبای شما معمولاً از آنها لینک دارند. این سایت ها معمولاً سایت هایی با اتوریتی بالا در حوزه ی کاری شما هستند.

The Link Juice Thief (LJT) نتایج مشابهی با ابزار Common Backlinks Tool (CBLT) دارد. در بسیاری از موارد، متوجه خواهید شد که صفحاتی که رقبای شما از آنها لینک گرفته اند، سایت‌های معتبری در حوزه ی کاری شما هستند.

وب‌سایت‌های رایجی که ۶ وب‌سایت خبری برتر در بریتانیا از آن‌ها لینک دریافت کرده اند که براساس LRT Power*Trust dom مرتب شده‌اند.

لینک گرفتن از چنین سایت هایی برای وبسایتتان بسیار مفید خواهد بود. اما نکته ای که وجود دارد این است که: اگر بتوانید بک لینک خود را در اینجا دریافت کنید، رقبای شما به طور غیر مستقیم به شما لینک خواهند داد.

ابزار Link Juice Thief (LJT) به شما کمک می‌کند تا از صفحات معتبر در حوزه ی کاری خود، بک لینک دریافت کنید.

منتظر چی هستی؟ برو و اون لینک ها را بساز! فقط مطمئن شوید که این وب سایت ها مربوط به حوزه ی کاری شما هستند، ریسک پایینی برای بک لینک سایت شما دارند و همچنین مطمئن شوید که LRT Power*Trust مناسبی دارند.

  • بک لینک های مرده خود را بازیابی کنید

گاهی اوقات ممکن است لینک های شکسته به وب سایت خود را پیدا کنید. اگر آدرس صفحه شما تغییر کند یا اگر توسط وب مستر دیگری لینک اشتباه نوشته شده باشد، ممکن است این اتفاق بیفتد. در هر دو مورد، این لینک ها خطای 404 را به کاربر نشان میدهد.

چنین مشکلاتی معمولاً پس از راه‌اندازی مجدد سایت یا انتقال آن به دامنه دیگر نیز ممکن است رخ دهد. سپس باید این بک لینک ها را به صفحه دیگری ریدایرکت کنید.

ابزار بازیابی Link Juice (LJR) به شما کمک می کند بک لینک هایی را که سایت شما دارد، که به یک صفحه ناموجود یا همان ارور 404 لینک می دهند، پیدا کنید. شما باید سعی کنید این کار را با دقت انجام دهید پس از شناسایی این لینک ها می توانید آن صفحه را مجدد احیا کرده و یا آن را به صفحه ی مورد نظر خود ریدایرکت کنید.

LJR نه تنها خطاهای کد HTTP 404 را شناسایی می کند، بلکه خطاهای مهلت زمانی (504) یا خطاهای دسترسی نامعتبر (403) را نیز شناسایی می کند. هنگام راه اندازی مجدد وب سایت خود، اگر می خواهید تمام این خطاها را بررسی کنید، ایراد اصلی را پیدا کنید و قبل از اینکه دچار مشکل شوید آن را برطرف کنید.

استفاده از Link Juice Recovery Tool بسیار ساده است. فقط URL خود را در آنجا وارد کنید و گزارش بگیرید. ابتدا لیستی از تمام بک لینک های خراب خود را دریافت خواهید کرد:

 

زمانی که لیست را دریافت میکنید، ابزار LJR یک کد htaccess ایجاد می کند که می توانید به راحتی آن را در فایل htaccess خود وارد کنید.

لینکهای مرده ی ویکی پدیا را نیز بررسی کنید

آیا تا به حال به استفاده از لینکهای مرده ی ویکی پدیا به عنوان منبع لینک سازی فکر کرده اید؟ گوگل ویکی پدیا را سایتی بسیار قابل اعتماد می داند. می توانید لینکهای مرده یا شکسته را در آنجا پیدا کنید و آنها را فوروارد یا جایگزین کنید. یک ابزار خوب و رایگان برای این کار Wikigrabber است. در آنجا می توانید کلمات کلیدی را جستجو کنید و صفحاتی را که نیاز به احیا در ویکی پدیا دارند یا لینک مرده روی آنها وجود دارد را دریافت کنید.

حتی اگر لینکهای ویکی‌پدیا لینکهای نوفالو باشند، باز هم اعتبار زیادی دارند. فکر نکنید که گوگل به لینک های نوفالو توجهی ندارد. در واقع لینک های نوفالو نیز جزو Manual Action در پنالتی گوگل ذکر شده است.

  • منشن های خود را به بک لینک تبدیل کنید

این احتمالا یکی از ساده ترین راه ها برای به دست آوردن بک لینک های جدید است. یک نفر قبلاً چیزی در مورد شما نوشته است. آنها نام برند یا محصول شما را ذکر کردند، اما به وب سایت شما لینک نداده اند. در چنین شرایطی، معمولاً کافی است با مدیر وب سایت تماس بگیرید و از او بخواهید که به سایت شما بک لینک دهد.

اما، چگونه آن منشنها را پیدا کنیم؟ این کار با LinkResearchTools بسیار آسان است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که گزارشی از Backlink Profiler (BLP) را بگیرید و نتایج را بر اساس Status > MENTION فیلتر کنید.

Backlink Profiler (BLP) ابزاری عالی برای یافتن منشن هایی است که شبیه لینک هستند، با این تفاوت که برای یافتن نام‌های برندی که شبیه URL نیستند، کمی بیشتر به جستجو نیاز دارد.

راه دیگر برای یافتن و نظارت بر منشنها استفاده از SERP Research Tool (SERP) که یک اپراتورهای جستجوی هوشمند و پیشرفته است.

در اینجا یک مثال برای شما آورده ایم که در آن سعی می‌کنیم با استفاده از ابزار SERP در LinkResearchTools SEO، منشنهای ” Active Campaign” بدون اینکه به سایت www.activecampaign.com لینک دهید پیدا کنید.

اپراتور جستجویی که در این مثال استفاده کردیم به این صورت است:

  • active campaign یا activecampaign – activecampaign.com
  • active campaign یا marketing automation – activecampaign.com
  • active campaign یا email marketing – activecampaign.com

برای پیدا کردن نتایج بیشتر شما باید مدت زمان را از بخش فیلتر افزایش دهید مثلا روی یک سال قرار دهید. بهتر است از موتور جستجوی محلی و زبان کشور خود استفاده کنید که مخاطب هدف شما از آن استفاده میکند. در بخش متریک، می توانید فاکتورهای مورد نظر خود را انتخاب کنید، اگر می خواهید به جزئیات LRT Trust*Power Details نگاهی بیندازید.

هنگامی که گزارش SERP شما تکمیل شد، از کادر بالا سمت راست از بخش Linked گزینه ی No را بزنید تا URL هایی را که به سایت شما لینک ندارند را ببینید.

برای پیدا کردن قوی ترین صفحاتی که نام برند شما را منشن کرده اند، می توانید نتایج را بر اساس LRT Power*Trust مرتب کنید.

اگر کسی نام برند شما را منشن کرده، پس چرا نمی خواهد به شما لینک دهد؟

یک ایمیل ساده مانند مثال زیر برای آنها ارسال کنید:

سلام (نام)

من منشن شما را در (نام سایت) به (نام صفحه) درباره ی (موضوع) را دیدم، واقعا ممنونم بابت کاری که انجام دادید.

برای مطالعه ی بیشتر کاربران درباره ی (موضوع) میتوانید لینک سایت ما را اضافه کنید.

فکر می کنم برای بازدیدکنندگان شما بسیار مفید باشد.

منتظر شنیدن نظر شما درباره ی این موضوع هستم.

با تشکر.

با آرزوی بهترین ها.

(نام شما).

ابزار SERP ممکن است مانند یک جستجوی مستقیم گوگل، منشن را پیدا نکند. با این حال، مرتبط ترین نتایج را پیدا می کند، بنابراین می توانید از اتلاف وقت برای تعقیب لینکهایی که ممکن است ضعیف یا نامربوط هستند جلوگیری کنید.

  • قوی ترین رقبا و بک لینک های سالم را پیدا کنید

از وقتی که گوگل آپدیت پنگوئن خود را ارائه داد، لینک های قوی تنها دغدغه مدیر وب نیست. اگر نمی خواهید جریمه شوید، لینکها نیز باید ایمن باشند. چگونه آن لینکهای قوی و در عین حال خطرناک مرتبط با حوزه ی کاری خود را پیدا می کنید؟

شما می توانید از Competitive Link Detox (CDTOX) برای مقایسه سایت خود با 10 رقیب خود استفاده کنید.

پس از دریافت نتایج گزارش، به راحتی می توانید پیوندها را بر اساس LRT Power*Trust و DTOXRISK بسیار پایین مرتب کنید.

  • مرتبط ترین لینک بیلدینگ های تخصصی را پیدا کنید

فرصت های زیادی برای لینک بیلدینگ در اینترنت وجود دارد. انجمن ها، وبلاگ ها یا سایت های زیادی وجود دارند که می توانید بک لینک خود را در آنجا بسازید، اما معمولاً یافتن آنها چندان آسان نیست. این که آیا می خواهید یک سایت یا وبلاگ مرتبط قوی پیدا کنید که در آن بتوانید یک مقاله بنویسید یا کامنت بگذارید و به سایت خود لینک دهید، ابزار تحقیق SERP به شما کمک می کند. SERP برای کمک به شما در یافتن مرتبط ترین و قوی ترین نتایج طراحی شده است.

پس از به دست آوردن نتایج، می توانید آنها را بر اساس قدرت، موضوع یا هر معیار دیگری که می خواهید مرتب کنید. بهترین چیز در مورد SERP این است که می دانید این لینکها مرتبط و دارای اعتبار بالایی در حوزه ی کاری شما هستند.

در اینجا مثالی از نحوه استفاده از ابزار SERP برای یافتن وبلاگ تخصصی عالی برای صنعت بدنسازی و تناسب اندام آورده شده است که در آن بتوانید پست بگذارید:

در کادر بالای اینگونه تایپ کنید:

  • inurl:submission-guidelines + muscle building,
  • inurl:write-for-us + workout routines
  • workout +guestpost +health
  • contribute +fat loss

اگر نتایج ابزار SERP را بر اساس LRT Power*Trust مرتب کنید، بهترین سایت ها برای انتشار محتوا و لینک گرفتن پیدا خواهید کرد.

  • از لینک های جدید رقیب خود آگاه باشید

اغلب، یک واکنش سریع می تواند به معنای تفاوت بین موفقیت و شکست باشد. در فضای اینترنت نیز تقریباً اینگونه است. بسیار مهم است که از فعالیت های رقیب خود آگاه باشید.

Link Alerts (LA) ابزاری است که برای اطلاع رسانی به شما در مورد بک لینک های جدید ساخته شده است، اما جدای از آن، می توانید از آن برای نظارت بر رقبای خود نیز استفاده کنید.

نه تنها به شما کمک می‌کند تا بک لینک جدید را پیدا کنید، بلکه می‌تواند به شما کمک کند تا منابع و تکنیک‌های جدیدی را که می‌توانید در آینده استفاده کنید، کشف کنید.

بهترین چیز در مورد Link Alerts این است که می توانید آن را طوری تنظیم کنید اگه رقیبتان بک لینک جدید دریافت کرد به شما از طریق ایمیل اعلام کند. مانند Google Alerts است، اما برای لینکها کاربرد دارد. این به شما امکان می دهد حملات منفی سئو را بلافاصله شناسایی کنید.

در صورت وجود لینک های جدید و ناخواسته، می توانید فوراً واکنش نشان دهید و در نتیجه از سایت خود در برابر پنالتی گوگل محافظت کنید. همه چیز در مورد خطرات و تکنیک های حملات منفی سئو را میتوانید در این بخش بخوانید و یاد بگیرید که چگونه می توانید از سایت خود محافظت کنید.

  • یک مسابقه “بورس تحصیلی” یا یک کمپین اهدایی راه اندازی کنید

لینکهای gov و edu اعتبار زیادی دارند، اما لینک گرفتن از این سایتها بسیار سخت است. در اینجا یک مثال عالی از نحوه انجام HOTH آورده شده است.

آنها The HOTH SEO Scholarship Program  را راه اندازی کردند و به دانشجویانی در ایالات متحده که یک پست وبلاگی با موضوع “شرکت ها چگونه می توانند از بازاریابی دیجیتال استفاده کنند” بورسیه تحصیلی می دهند.

دانشجویان به وبلاگ ها و مجلات دانشگاه دسترسی دارند. شرط می بندم که The HOTH از این کمپین تعداد زیادی لینک با اعتبار بالا دریافت خواهد کرد. پس از نگاهی گذرا به بک لینک آنها، می بینم که آنها قبلاً تعداد زیادی لینک edu را از کمپین Scholarship به دست آورده اند. این یک ایده ساخت لینک بسیار هوشمندانه است اگر بتوانید آن را اجرا کنید.

نکات درآمد لینک و به دست آوردن لینک!

اگر محتوای عالی منتشر کنید، می توانید لینک کسب کنید.

هدف اصلی گوگل، مانند هر شرکت دیگری، کسب درآمد است. گوگل بدون داشتن تجربه ی کاربری خوب نمی تواند درآمدی کسب کند. در واقع تجربه کاربری خوب با نتایج جستجوی خوب و مرتبط همراه است. اگر آنها نتوانند نتایج مرتبط را نشان دهند، ممکن است کاربران از موتورهای جستجوی دیگری استفاده کنند.

محتوای باکیفیت برای گوگل چه معنایی دارد؟

محتوای باکیفیت اینگونه است:

  • مرغوب
  • قابل یافتن
  • مفید
  • در دسترس
  • معتبر
  • با ارزش

گوگل ویژگی های تکنیکال سایت شما مانند سرعت بارگذاری سایت، نویگیشن، طراحی، چگالی کلمات کلیدی، پیچیدگی و غیره را بررسی می کند. همچنین، آنها تجربه کاربر را از طریق نرخ کلیک CTR، نرخ پرش یا زمان صرف شده در سایت اندازه گیری می کنند.

یک واقعیت بسیار ساده: محتوای خوب بک لینک های طبیعی زیادی را برای شما به دست خواهد آورد! گوگل به لینک ها نیز توجه ی زیادی دارد. در واقع، لینک ها اولین فاکتور گوگل هستند.

اگر کسی محتوای شما را نمیبیند در عمل بک لینکهای شما زیاد نخواهد شد.

هر چقدر هم که نوشته تان خوب باشد، برخی با تصاویر بهتر ارتباط برقرار میکنند.

افراد مختلف اطلاعات را متفاوت درک می کنند و پیام کسب و کار شما باید به هر شکلی در دسترس باشد تا بتواند توجه مخاطبان بیشتری را به خود جلب کند.

بسیاری از افراد از اینفوگرافیک برای جذب لینک استفاده می کنند و روی آن تمرکز میکنند. گاهی ممکن است شخصی از اینفوگرافیک شما استفاده کند، اما بدون اینکه به شما لینک دهد. در چنین شرایطی، می‌توانید از طریق Google reverse image search آنها را پیدا کنید.

جستجوی تصویر گوگل برای اینفوگرافیک

اگر متوجه شدید که مدیر سایتی از اینفوگرافیک شما استفاده کرده اما به سایتتان لینک نداده، می توانید به او بگویید که این کار را انجام دهد.

میدانید چیست؟ استفاده از لیست ها بسیار جذاب و جالب هستند!

شاید عجیب بنظر برسد اما مغز ما لیست ها را دوست دارند پس لیست جذاب ایجاد کنید، احتمال زیادی وجود دارد که افراد روی آن کلیک کرده و بعداً آن را به اشتراک بگذارند. حال این دو تیتر را با هم مقایسه کنید:

  • “چای سبز برای سلامتی شما مفید است”
  • “7 دلیل باورنکردنی برای اینکه چرا باید چای سبز بنوشید”

راستش را بخواهید، حتی اگر چای سبز دوست هم نداشته باشید، روی تیتر دوم کلیک می کنید.

  • گزارش تحقیق و مطالعات موردی

نظرات شخصی شما می تواند جالب و ارزشمند باشد، به خصوص اگر مدت زیادی در یک زمینه خاص فعالیت داشته اید. اما، اگر می خواهید به یک مرجع تبدیل شوید و بک لینک های زیادی کسب کنید، باید حقایق و آمار را نشان دهید. به همین دلیل است که بیشترین مطالب به اشتراک گذاشته شده عبارتند از:

  • مقالات پژوهشی
  • مطالعات موردی
  • بررسی ها
  • مقایسه ها

سعی کنید اولین نفری باشید که در مورد یک موضوع خاص می نویسد. محتوای تازه در هر حوزه ای بسیار مهم است، به خصوص اگر میخواهید جایگاه شما به سرعت تغییر کند. در تحقیق خود، تمام داده های مربوطه، نتایج آزمایش، نمودارها را بگنجانید و همیشه منابع خود را لینک دهید.

  • اشتراک خبرنامه

معمولاً شرکت ها اهمیت خبرنامه را درک نمی کنند. اگر به درستی از آن استفاده شود، فواید آن می تواند فوق العاده باشد. انتشار یک خبرنامه توجه و آگاهی خوانندگان یا مشتریان شما را افزایش می دهد. با محتوای با کیفیت و جالب، احتمال اشتراک گذاری آن را افزایش می دهید و در نتیجه ترافیک و تعداد بک لینک ها را افزایش خواهید داد.

سعی کنید چند دکمه کال تو اکشن را در خبرنامه خود قرار دهید، به عنوان مثال به آنها پیشنهاد دهید در یک وبینار ثبت نام کنند، یا کتاب الکترونیکی دانلود کنند.

علاوه بر تولید محتوای متنی شما میتوانید از دیگر فرمت ها در محتوای خود استفاده کنید و سعی کنید در هر محتوایی که ایجاد می‌کنید بیشترین ارزش را داشته باشید:

  • راهنماها
  • اینفوگرافیک
  • ویدئوها
  • ضبط وبینار
  • متن
  • پادکست ها

وقتی صحبت از بازاریابی می شود، فضای بسیار زیادی برای خلاقیت وجود دارد.

استفاده از ویدئو و پادکست و اینفوگرافیک و … باعث ایجاد اعتماد نزد کاربران و گوگل میشود و این به معنای آن است که شما در این حوزه تخصص دارید، با این کار برندسازی صورت میگیرد و اتوریتی سایتتان به مرور زمان افزایش خواهد یافت.

  • از دیگران درس بگیرید

هیچ چیز بدتر از آن نیست که وقت و انرژی خود را برای نوشتن و تولید محتوای عالی صرف کنید اما کسی اشتیاق به آن حوزه را نداشته باشد، در واقع شما با این کار، وقت خود را هدر داده اید، چیزی که ممکن است برای همه اتفاق بیفتد.

ممکن است در انتخاب موضوع اشتباه کرده باشید. مهم نیست که مقاله شما چقدر خوب است اگر کسی به آن موضوع اهمیت ندهد فایده ای ندارد. برعکس آن نیز می تواند اتفاق بیفتد. موضوع جالب ولی محتوای ضعیف!

می‌توانید صدها مقاله بخوانید و ده‌ها ویدیو درباره محتوای باکیفیت تماشا کنید، اما همیشه یک راه مطمئن وجود دارد: اینکه از دیگران درس بگیرید.

به عنوان مثال، شما می خواهید در مورد سلامت بنویسید، اما نمی دانید کدام موضوعات پرطرفدارتر هستند؟ خب، بیایید یک گزارش ساده را با ابزار Strongest Subpages Tool (SSPT) شروع کنیم.

ما روی سایت thehealthcareblog.com آزمایش کردیم. در اینجا لیستی از پست های وبلاگ، طبقه بندی شده توسط LRT Power*Trust لیست شده است.

اگر واقعاً می‌خواهید ببینید این پست‌های وبلاگ چند بک لینک دریافت کرده‌اند، فقط باید این صفحات را در تحلیلگر URLابزار (Juice Tool) آنالیز کنید.

ابزارهای لینک بیلدینگ

لیستی از تمام ابزارهایی که برای ایجاد این مقاله استفاده کردیم آورده شده است:

  • Common Backlinks Tool (CBLT)
  • Link Juice Thief (LJT)
  • Backlink Profiler (BLP)
  • Link Juice Recovery Tool (LJR)
  • Bulk URL Analyzer (Juice Tool)
  • SERP Research Tool (SERP)
  • Link Alerts (LA)
  • Strongest Subpages Tool (SSPT)

ما به شما پیشنهاد میدهیم که لینک سازی را شروع کنید. اما قبل از انجام این کار، مطمئن شوید که یک بررسی دقیق لینک انجام داده اید، و تمام لینک های اسپم که در گذشته خریداری کرده اید را حذف کنید و از Link Detox Boost استفاده کنید تا گوگل لینک های موجود در فایل شما را سریعتر بخزد.

تمام لینک هایی که ریسک بالایی دارند را حذف کنید. شما که نمی خواهید پنگوئن گوگل آنها را پیدا کند؟

به یاد داشته باشید که پنگوئن گوگل اکنون بخشی از الگوریتم اصلی گوگل است، بنابراین مدام در حال اجرا است. با هر کراول مجدد می توانید یک پنالتی بگیرید.

نکته: شبیه ساز لینک به شما امکان می دهد لینک ها را سریع و آسان بررسی کنید. با استفاده از شبیه سازی لینک، می توانید به سرعت تصمیم بگیرید که کدام لینک برای وب سایت شما مناسب است، در واقع میتوانید از ایجاد لینک های پرخطر خودداری کنید.

لینک سازی به تنهایی کافی نیست

اگر می خواهید وب سایت شما رتبه خوبی داشته باشد و بدون جریمه بماند، ایجاد لینک های جدید کافی نیست. شما باید از بک لینک خود مراقبت کنید و تمام لینک های اسپم را رد کنید.

در نوامبر 2017، جان مولر از گوگل، تایید کرد که اگر می‌خواهید از جریمه گوگل جلوگیری کنید، رد کردن لینک های مضر (Disavow فعال) ایده خوبی است.

به‌ویژه اگر شخصی در حال ساخت لینک‌ در یک سایت اسپم است، اگر به هر دلیلی سایتتان اسکریپتی را برای قرار دادن لینک‌ها و مجموعه‌ای از انجمن‌ها اجرا کرده باشد، و شما به هر دلیلی نمی‌توانید آن را پاک کنید، می توانید بصورت دستی این کار را انجام دهید، اما اگر دوست ندارید کارتان به اینجاها کشیده شود، فایل Disavow یک راه عالی است که به طور پیشگیرانه عمل میکند و شما راحت می توانید استراحت کنید! آنها لینکها را رد می کنند و آنها را از معادله خارج خواهند کرد.

لینکهای اسپم از کجا می آیند؟

امکان دارد لینک های اسپم از قدیم وجود داشته باشد. شاید برخی از آنها را خریداری کرده باشید، یا شاید سئوی شما به کیفیت لینک هایی که برای شما ساخته است اهمیت زیادی نداده است.

حقیقت این است که امکان دارد شما هر روز لینک های بدی دریافت کنید. رقبای شما نمی خواهند وب سایت شما رتبه خوبی داشته باشد. آنها می توانند یک حمله منفی سئو را برنامه ریزی کنند و تعداد زیادی لینک اسپم را به وب سایت شما ارسال کنند.

این یک دلیل خوب برای بررسی منظم بک لینک خود با استفاده از Link Detox است.

بک لینکهای خود را زیر نظر داشته باشید و Disavow فعال را انجام دهید.

اگر می خواهید در میدان رقابت باقی بمانید، باید از وب سایت خود محافظت کنید. سئو سایت را به درستی انجام دهید و بک لینک خود را به طور منظم بررسی کنید.

خوشبختانه ابزارهای خودکار مانند Link Alerts وجود دارد که می تواند به شما کمک کند. با استفاده از این ابزار، در صورت ایجاد لینک به شما اعلام خواهد شد و این امکان را به شما میدهد که واکنش سریعی را نشان دهید و از حملات منفی جلوگیری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید