PBN چیست؟ – آموزش ساخت PBN

PBN چیست؟

شبکه ی وبلاگ خصوصی PBN  چیست؟ PBN مجموعه‌ای از وب‌سایت‌های معتبر (دامنه‌ها) است، که کنترل کاملی روی آن‌ها دارید، و از این طریق میتوانید به سایت اصلی که برای شما مهم است و از آن درآمد دارید لینک دهید.

به طور کلی، یک PBN برای ایجاد لینک به وب سایت اصلی شما استفاده می شود. به شما این امکان را می دهد که در موتورهای جستجوی گوگل به رتبه ی بالاتری دست پیدا کنید.

خرید بک لینک دائمی و طبیعی، بهترین و کم هزینه ترین نوع لینکسازی می باشد.

سایت PBN چیست؟ به وب سایتی اشاره دارد که بخشی از شبکه­ی وبلاگ خصوصی شما است.

از قدیم، PBN ها با استفاده از دامنه های منقضی شده ایجاد می شدند که دارای بک لینک قوی هستند. دامنه منقضی شده سایتی است که قبلاً متعلق به کسی بوده و دارای محتوا بوده است. هنگامی که دامنه، دیگر تمدید نمی شود، هر کسی می تواند آن را با هزینه ای حدود 300 الی 400 هزار تومان خریداری کند. با این حال، قدرتمندترین دامنه ها، با استفاده از دامنه های که منقضی یا حذف نشده باشد ایجاد می شوند. به دست آوردن این دامنه ها اغلب دشوارتر است و قیمت آنها از 3 میلیون تومان شروع میشود، زیرا آنها اعتبار بسیار بیشتری دارند.

هنگامی که از این روش برای ایجاد لینک استفاده می کنید، این بک لینک ها می توانند ارزش زیادی را برای سایت اصلی شما ایجاد کنند و اعتبار آن سایتتان را بالا خواهند برد.

ایده­ی کلی یک شبکه وبلاگ خصوصی این است که وب سایت ها کاملاً نامرتبط به یکدیگر به نظر می رسند (مشخص نمیشود که تمام دامنه ها متعلق به شماست)، بنابراین لینکهای ساخته شده در این وبلاگها طبیعی بنظر می­آیند. این کار بسیار مفیدتر از لینک دادن مستقیم وب سایت شما به سایت های دیگر می­باشد. توجه به این نکته ضروری است که هر یک از سایت های PBN مستقل هستند و اصلاً به یکدیگر لینک ندارند.

امکان، داشتن یک PBN با استفاده از انواع CMS ها از جمله وردپرس، جوملا و یا حتی سایتهای استاتیک HTML وجود دارد، اما اگر وب سایتهای شما با استفاده از وردپرس ساخته شده باشد بهتر است، و مدیریت آن آسان تر است. توصیه می شود هنگام ایجاد لینک به سایت اصلی خود از انواع سایت و روش ها استفاده کنید، به عنوان مثال اصلا توصیه نمی شود که تنها از PBN ها که استراتژی ساخت لینک شما هستند استفاده کنید. همچنین، وبلاگ های رایگان نسبت به وبلاگ هایی که خود دامنه و هاست آن را خریداری کرده اید قدرت بسیار کمتری دارند، بنابراین، این استراتژی نیز توصیه نمی شود.

PBN چگونه کار می کند؟

یک PBN به شما امکان می دهد بک لینک های با کیفیت بالا را به تعداد زیاد، بدون دردسر و بدون اینکه زمانبر باشد ایجاد کنید و لینک های طبیعی بگیرید.

افرادی که از PBN استفاده می کنند شبکه­ی بزرگی از وب سایتها را ایجاد میکنند، در حالی که آن دامنه ها در اختیار خودشان است و کنترل کردن آن راحت است. آنگاه سایت اصلی که به آن لینک داده شده بلافاصله جایگاه آن، در موتورهای جستجو بطور طبیعی افزایش خواهد یافت.

با استفاده از یک دامنه­ی قدیمی، می توانید مقدار زیادی قدرت را از لینک های قبلی که دامنه به دست آورده است به دامنه یا وب سایت خود منتقل کنید. این «قدرت لینک» شبیه به قدرت رنکینگ است و به دامنه­ی قدیمی‌تر اجازه می‌دهد تا قدرت رنک بیشتری نسبت به یک وب‌سایت جدید داشته باشد. به این دلیل است که دامنه های قدیمی تر نسبت به دامنه های جدیدتر دارای اعتبار بیشتری هستند. این، اغلب در بین سئوکاران با نام “لینک جویس” شناخته شده است، اما مهم است که به کیفیت لینکها نیز توجه شود. در برخی از موارد دامنه های منقضی شده به شدت اسپم می شود، با این حال ممکن است در ابزارهایی مانند Ahrefs بسیار قدرتمند به نظر برسند، اما در واقع، بسیار سمی هستند.

اگر می خواهید وب سایت شما در رتبه اول موتور جستجوی گوگل قرار گیرد، به تعداد زیادی بک لینک قوی و باکیفیت برای آن نیاز دارید. با یک PBN، شما کنترل کامل لینکها را دارید زیرا مالک وب سایت اصلی هستید که به آن لینک داده شده است. این به شما این امکان را می دهد که متن، محتوا و مکان لینکها را در سایت، خود انتخاب کنید.

هنگامی که یک وب‌سایت PBN کار می‌کند و به سایت اصلی خود لینک میدهد، برای شما هزینه هایی نیز خواهد داشت که در زیر یک نگاهی به این هزینه ها خواهیم انداخت.

می دانیم که ایجاد یک لینک، تقریباً n تومان هزینه و m ساعت زمان میبرد. با استفاده از این داده‌ها، شما می‌توانید با این کار هزینه های تمام شده ی یک بک لینک را برای خود محاسبه کنید و یک چارچوب هزینه تقریباً دقیق برای آینده­ی خود داشته باشید. این خود به نحوه ساخت PBN های شما بستگی دارد، هر کسی استراتژی خاص خود را دارد، اما ما استراتژی خود را در ادامه خواهیم گفت.

تاریخچه ­ی PBN ها

به گفته گوگل، کاربران از اوایل سال 2005 در مورد شبکه های وبلاگ خصوصی تحقیق می کردند. بنابراین، می توان گفت که این تکنیک بیش از یک دهه است که وجود داشته و توسط بسیاری از سئوکاران استفاده می شود. در سال 2010، شبکه‌های وبلاگ خصوصی در فروم های IM دیده شدند.

تا سال 2014، PBN ها به دلیل اعمال جریمه های گوگل برای چندین شبکه عمومی، از مسیر خود خارج شد. با گذشت زمان، PBN ها یک بار دیگر ترند شدند و توجه به آن بیشتر شد. این به این دلیل بود که سئوکاران متوجه شدند که برای گوگل یافتن یک شبکه وبلاگ خصوصی تثبیت شده که هیچ لینکی را نمی فروشد، کاری دشوار­ است.

سئوی شبکه ­ی وبلاگ خصوصی، پنالتی ها و ایندکس نشدن سایت

مردم اغلب پس از شنیدن بسیاری از اتفاقات مانند حذف از ایندکسی گوگل و پنالتی­ها، از PBN می‌ترسند. اما اگر مراحل را به درستی انجام دهید و ابتدا به کیفیت تمرکز کنید سپس به کمیت، متوجه خواهید شد که PBN های شما نه تنها ضرری ندارد بلکه راه رسیدن به موفقیت، سایت اصلی را هموار میکند.

بنابراین این سوال مطرح می شود، “چرا PBN ها دکس ایندکس می شوند؟” به این پرسش باید اینگونه پاسخ دهیم که یک PBN دستورالعمل‌های کلی وب‌مستر گوگل را نقض می‌کند و خارج از حوزه استراتژی‌های سئوی کلاه سفید گوگل قرار می‌گیرد.

همانطور که گفته شد، مهم است که توجه داشته باشید که گوگل همیشه وب سایت ها را از ایندکس خارج می کند. بنابراین، مهم است که از اشتباهات زیادی که ممکن است مرتکب شوید که باعث ایندکس نشدن PBN شما می شود آگاه باشید.

در بیشتر موارد، اگر PBN شما از ایندکسی گوگل خارج شده باشد، شاید به این دلیل نیست که گوگل PBN شما را تشخیص داده است، امکان دارد سایتهای PBN شما را به عنوان یک دامنه اسپم یا بی کیفیت، با تعدادی سیگنال منفی شناسایی کرده باشد.

ساختن یک PBN موفق، به زمان، هزینه و تلاش زیادی نیاز دارد. بنابراین ضروری است که این فرایند را طی کنید و صبور باشید و برای ایجاد آن سالیان زیادی تمرکز کنید.

دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است یک PBN از ایندکسی گوگل خارج شود، و خوشبختانه روشهایی برای جلوگیری از این اتفاق وجود دارد.

PBN ها چرا جریمه می شوند یا از ایندکسی خارج می شوند؟

  • اگر قبل از خرید دامنه ها، آن را به درستی بررسی نکنید
  • فروش لینک به صورت خصوصی یا عمومی
  • سایت هایی با کیفیت پایین و محتوای ضعیف، که منجر به بررسی دستی گوگل می شود
  • داده های WhoIs یکسان برای چندین دامنه
  • چندین دامنه از یک آدرس IP یکسان یا از یک سرور مشترک استفاده کند
  • گرفتن هاست از شرکت های هاستینگ SEO که آدرس IP آنها در لیست سیاه وارد شده است
  • الگوهای لینکی که بدون تناقض باشند، این نوع لینکها احتمالاً سایت شما را از ایندکسی گوگل خارج می کند.
  • مسدود کردن کراولرها در txt و نه در سطح وب سرور
  • استفاده از دامنه ای که قبلاً پنالتی شده است
  • عدم استفاده از انکر تکست های متفاوت در سایتهای PBN
  • عدم لینک دادن صحیح به سایر وب سایت های مشابه و مفید

با اجتناب از موارد فوق، نه تنها باعث ایندکس شدن سایت خود میشوید، بلکه به افزایش رتبه­ی کلی خود در موتورهای جستجو نیز کمک خواهید کرد. با تنظیم صحیح PBN، ارزش لینک های شما افزایش می یابد.

قوانین ساخت PBN

چندین مرحله کلیدی وجود دارد که باید هنگام ساخت PBN خود آنها را در نظر بگیرید، و این موضوع را به یاد داشته باشید که قوانین سئو دائما در حال تغییر هستند.

برای اینکه بتوانید با موفقیت یک شبکه وبلاگ بسازید، باید به طور مداوم سایت خود را به روزرسانی کنید. البته این احتمال نیز وجود دارد که روش‌های ساخت PBN شاید چند وقت دیگر نتیجه بخش نباشند، زیرا که الگوریتم های گوگل مدام در حال آپدیت شدن هستند.

در زیر چند نکته کلیدی وجود دارد که به شما در ایجاد یک PBN ماندگار و موثر کمک می کند:

هاستینگ های مختلف: توصیه می کنیم هر یک از وب سایت های شما در یک آدرس IP زیرشبکه متفاوت قرار داشته باشد. اکثر هاست های وب فقط تعداد کمی از آدرس های IP را که می توانند در اختیار مشتری قرار دهند، دریافت می کنند. در حالی که آدرس IP ممکن است کمی متفاوت باشد، ممکن است شما نیز در نهایت همان آدرس ها را دریافت کنید. در این شرایط، توصیه می شود که فقط یک یا دو دامنه را با همان میزبانی هاست، بالا بیاورید.

ثبت‌کننده‌های مختلف: توصیه می‌شود دامنه‌ها را با اسم های مختلف خریداری کنید یا بیشتر دامنه‌های خود را از طریق GoDaddy داشته باشید، زیرا آنها کنترل بیشتر دامنه‌ها را در اختیار دارند. در تمام دامنه های خود، باید WhoIS Guard را فعال کنید. شما باید از داشتن هرگونه اطلاعات یا جزئیات جعلی در سوابق WhoIS خودداری کنید. از DNS ثبت کننده فردی استفاده کنید و سعی کنید از یک نام سرور برای همه ی دامنه هایتان استفاده نکنید.

محتوا: پیشنهاد ما به شما این است که هر یک از وب‌سایت‌های شما دارای محتوای منحصربه‌فرد و با ارزش SEO باشد. از جابجا کردن محتوا جدا خودداری کنید. روی کیفیت محتوای خود سرمایه گذاری کنید، با هر کدام از دامنه های موجود در PBN خود همان کارهایی را انجام دهید که در سایت اصلی خود انجام میدهید، مانند به روزرسانی، تولید محتوای یونیک و …

لینک دادن: بسیار وسوسه انگیز است که یک دامنه را به تمام سایت های خود لینک دهید. اما این یک ردپایی است برای گوگل، و اصلا توصیه نمی شود، یک سایت PBN فقط باید به یک سایت اصلی لینک داده شود.

پروفایل لینک: هر صفحه حداکثر 2-5 لینک خروجی خواهد داشت با این حال برخی از صفحات اصلاً لینکی ندارند. این برای اطمینان از طبیعی بودن لینکها است و هیچ خطری برای سایت شما نخواهد داشت. همه­ی لینکهای خروجی از صفحه شما باید مستقیماً به سایت های اصلی یا معتبر مرتبط با حوزه ی کاری شما داده شوند، لینک دادن به وب سایت های دیگر در حوزه ی کاری شما همچنان بسیار مهم است.

لینک های Embed : پیشنهادمان این است که از لینکهای زیاد خودداری کنید و روی لینکهایی که متنی تعبیه شده اند تمرکز کنید.

سایت خود ارتقا دهید: پس از آنکه حداقل چند صفحه در سایتتان ایجاد کردید، یک دامنه را به سایت اصلی خود لینک دهید. از لینک دادن به وب‌سایت‌هایی مانند یوتیوب یا ویکی‌پدیا خودداری کنید و تمام لینکهای اصلی را مستقیماً به لینک بر سایت‌های معتبر در حوزه ی کاری خود تمرکز کنید.

انکر تکست ها: استفاده از متن های انکرینگ مختلف هنگام لینک دادن به سایت اصلی شما ضروری است. اگر سایت شما جدید است، قبل از شروع لینک دادن از PBN های خود، باید مطمئن شوید که لینک های URL مارک دار، عمومی و غیرمجاز به دامنه شما می روند. شما به یک پایگاه خوب از لینکها نیاز دارید، سپس از انکرهایی در PBN های خود بکار ببرید که بیشترین تأثیر را روی کاربر بگذارد. همچنین ما توصیه نمی کنیم که از متن انکر تکست مشابه در سایتها PBN خود استفاده کنید.

ساختار سایت: هر وب سایتی نیاز به چندین صفحه ی کلیدی دارد به منظور دریافت یک تاییدیه در بررسی هایی که انجام میشود، مانند صفحه درباره­ی ما، تماس با ما و همچنین سیاست های حفظ حریم شخصی داشته باشد.

از نیچ های مناسب استفاده کنید: توصیه ی ما به شما این است که حتما از PBN ها در همان حوزه ای که قبل از منقضی شدن دامنه ها بودند، استفاده کنید. اگر گوگل متوجه شود که سایت جدید تفاوت زیادی با سایت اصلی دارد، بک لینک هایی که از آن سایتها میگیرید در الگوریتم موتور جستجو بی ارزش می شوند.

PBN خود را تبلیغ نکنید: هیچ اطلاعاتی در مورد دامنه های خود با کسی به اشتراک نگذارید و سعی نکنید لینکهای PBN را بفروشید.

چگونه PBN برای دیده شدن در SERP بسازیم

قدم اول: ریسرچ و برنامه ریزی

اول از همه شما باید تصمیم بگیرید که به چند لینک PBN نیاز دارید تا بتوانید در صفحه نتایج موتور جستجو SERP جایگاه خوبی داشته باشید. تعداد لینکهایی که شما نیاز دارید مستقیماً به حوزه­ی تخصصی که در آن هستید و میزان رقابت آن مرتبط است.

آیا سئوی On-Page شما مشکلی ندارد؟ سایت شما در حال حاضر چقدر دامنه اش اعتبار دارد؟ به عنوان مثال، فرض کنید که 10 لینک PBN به شما کمک می کند تا بتوانید در یک کلمه ی کلیدی که رقابت متوسطی دارد رتبه بیاورید و در نتایج گوگل دیده شوید. اما کاری که باید کنید این است که با استفاده از انواع لینک ها مانند، پست های مهمان، ادیت نیچ ها، وب 0/2 و دیگر روشهاها تلفیق کنید. بنابراین توصیه می شود که هنگام شروع ساخت PBN خود برای این هزینه ها برنامه ریزی کنید.

قدم دوم: تعیین هزینه ها

هزینه­ی PBN را بررسی کنید. همانطور که در بالا گفته شد، ساخت یک PBN یک فرآیند پرهزینه است. سه هزینه اصلی وجود دارد که باید در هنگام ساخت آنها را مد نظر قرار دهید:

  • هزینه ­ی دامنه
  • هزینه ­ی محتوا
  • هزینه ­ی هاست

پیدا کردن سایت های با کیفیت، خوب، با بک لینک های سالم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بنابراین، سایت هایی را که چنین دامنه هایی میفروشند را خوب بررسی کنید و دامنه های با ارزش بخرید.

یک دامنه­ی با کیفیت می تواند بین 80 تا 500 دلار هزینه داشته باشد. دامنه هایی که سن بیشتری دارند و بک لینک های قدیمی دارند احتمالا هزینه­ی بیشتری خواهد داشت.

اگر مبتدی هستید، پیشنهاد می‌کنیم از دامنه هایی که قیمت آن حدودا 100 دلار است استفاده کنید. با کسب تجربه و آگاهی بیشتر از این فرآیند، می توانید در آینده دامنه های باارزش تر و گرانقیمت تر خریداری کنید.

بسیاری از افراد به این موضوع دقت نمیکنند که محتوا نیز نسبتا پرهزینه است، برای هر 1000 کلمه حدود 60 الی 100 هزارتومان هزینه خواهد داشت.

توصیه­ی ما به شما این است که راه اندازی PBN خود را تقریباً با 5 مقاله شروع کنید و هر ماه یا هر دو ماه یک پست جدید انتشار دهید.

به عنوان یک قاعده­ی کلی، ما هزینه­ی کلی برای ساخت یک PBN موفق در سطح متوسط را محاسبه کرده ایم:

هزینه راه اندازی یک وب سایت: دامنه (300 هزار تومان) + هاست (300 الی 600 هزار تومان)

هزینه سالانه­ی محتوای سایت: 20 مقاله­ی 1000 کلمه ای (حدود 2 میلیون تومان)

نکته ای که وجود دارد این است که هر گاه PBN رشد کرد و کسب درآمد کرد باید شروع به اضافه کردن دامنه های بیشتری برای رشد و توسعه ی شبکه­ی خود و قوی تر کردن آن کنید.

قدم سوم: ساختار برنامه ریزی

شما باید یک برنامه­ی جامع برای ساختار کلی شبکه خود ایجاد کنید. این به سه عامل اصلی بستگی دارد:

آیا تبلیغ میکنید؟

  • یک سایت اصلی پولساز دارید؟
  • چند سایت پولساز در بازار یکسان؟
  • چندین سایت پولساز در بازارهای مختلف وجود دارد؟

اکثر کسانی که کسب و کار اینترنتی راه اندازی کرده اند تنها یک سایت اصلی و پولساز دارند که میخواهند رتبه ی آن سایت را ارتقا دهند و در صفحات اول نتایج جستجو ظاهر شوند. امکان دارد کسانی نیز باشند که چندین سایت پولساز در یک بازار اینترنتی دارند و بخواهند همه آن سایتها در رتبه­های برتر SERP قرار بگیرند. در این شرایط تمامی دامنه های PBN مربوطه در یک شبکه و مستقل از یکدیگر خواهند بود.

آژانس های بازاریابی و شرکت های بزرگتر در دسته سوم قرار می گیرند. این به این دلیل است که آن‌ها مشتریان زیادی دارند که هر کدام سایت پولساز در بازارهای مختلف دارند و برای رتبه‌بندی سایت‌های مشتریان خود باید PBN ایجاد کنند.

قدم چهارم: مشخص کنید که چه زمانی لینک دهید

پیشنهاد میکنیم زمانی لینک دادن از طریق PBN به سایت اصلی خود آغاز کنید که از نظر گوگل طبیعی بنظر برسد. این بدان معناست که اگر سایت اصلی تان لینک‌های کمی از سایر سایت‌ها دارد یا اصلاً لینک ندارد، به هیچ وجه لینک دادن از سایتهای PBN به سایت اصلی را شروع نکنید.

اگر سایت شما دارای بک لینکهایی از سایتهای دیگر است، مانند: پست‌های تبلیغاتی یا مهمان، و انکر تکستها از لینک‌ها متنوع هستند، زمان خوبی است که لینک‌های PBN را به سایت پولساز خود وارد کنید.

دلیل اصلی اینکه سایت اصلی شما قبل از شروع لینک‌های PBN به بک لینکهایی از سایتهای دیگر نیاز دارد این است که می‌خواهید از افزایش غیرطبیعی چگالی انکر تکست­ها جلوگیری کنید.

استفاده موثر و داشتن استراتژی مناسب برای لینکهای PBN بسیار مهم است. بهترین لینک هایی که سایت شما دریافت می کند از لینکهای PBN شما هستند. این به این دلیل است که شما کنترل کاملی بر ارزش لینک، انکر تکست­ها دارید و می توانید از صفحات قدرتمندتر لینک دهید. شما باید لینکهای PBN خود را با هر لینک دیگری در سایت خود ترکیب کنید تا اطمینان حاصل کنید که هر گونه بررسی دستی برای سایت شما مشکلی ایجاد نمیکند.

بدون انجام موارد فوق، PBN ممکن است برای شما خطر داشته باشد که می تواند منجر به پنالتی شدن سایت اصلی شما گردد.

قدم پنجم: با یک دستیار مجازی کارها را خودکار کنید

وقتی صحبت از لینک سازی PBN می شود، برنامه ریزی حرف اول را میزند. ممکن است لازم باشد یک دستیار مجازیVA  استخدام کنید که بتواند در مراحلی که بالا به آنها اشاره کردیم به شما کمک کند.

VA زمانی مفید است که خودتان چند وب سایت ایجاد کرده اید و موفقیت ها و معایب آن را ارزیابی کرده اید. سپس این اطلاعات می تواند به VA منتقل شود، که می تواند با آن کار کند تا خروجی و میزان موفقیت شما چند برابر شود.

خرید دامنه

دامنه ها پایه و اساس شبکه PBN شما بحساب می­آیند و مهمترین بخش کل فرآیند شما هستند.

تا سال 2018، بیشتر از دامنه های منقضی شده استفاده می­شد اما بازدهی آنها به طور قابل توجهی کاهش یافت. از آن زمان دامنه‌های در حال انقضا بیشتر طرفدار پیدا کرد، زیرا دامنه‌هایی که حذف نشده اند دارای بازدهی بسیار بالاتری هستند. بازدهی در اینجا به این معنی است که آیا PBN شما نسبت به رتبه بندی شما سمی است یا به آنها کمک خواهد کرد. نکته مهم در مورد استفاده از دامنه های قدیمی این است که آنها دارای قدرت رنکینگ هستند که می تواند برای انتقال اعتبار به سایت اصلی شما استفاده شود.

برای یافتن دامنه های مناسب برای PBN خود، باید دامنه های زیادی را جستجو کنید تا دامنه مناسب را پیدا کنید. امروزه تعدادی ابزار وجود دارد که می تواند این کار را برای شما انجام دهد، مانند:

  • DomCop (همه­ی دامنه ها)
  • PBN HQ (دامنه های منقضی شده)
  • Domain Ronin (دامنه های منقضی شده)
  • TB Solutions (بروکرهای دامنه)

در حالت کلی باید به دنبال دامنه‌ای باشید که بدون اسپم باشد و دارای بک لینک‌های با کیفیت از وب‌سایت‌های دیگر باشد که در همان حوزه ی کاری شما هستند.

به عنوان مثال، اگر در بخش ورزش کار میکنید، به دامنه های PBN نیاز دارید که دارای بک لینک های با کیفیت از سایت های معتبر در حوزه­­ی ورزش هستند.

باید مطمئن شوید که دامنه­ی شما چندین بک لینک از آدرس های IP کلاس C دارد.

باید دامنه هایی را که اسپم هستند و بک لینک های ضعیفی دارند را یادداشت کنید. اگر به چیزی برخورد کردید که مشکوک، غیرقابل اعتماد به نظر می رسید یا به زبان دیگری بود، آن را خریداری نکنید!

در آخر نیز، باید بدانید که دامنه ایندکس شده است یا خیر. بیشتر دامنه هایی که با قیمت پایین بفروش میرسند اغلب ایندکس نشده اند و احتمالا پنالتی نیز شده باشند.

برای اینکه بررسی کنید که آیا ایندکس شده است یا خیر، می توانید site:domain.com  را جستجو کنید. اگر چیزی در نتایج نشان داده نشد، یعنی دامنه ایندکس نشده است.

چه معیارهایی را باید مد نظر قرار دهیم؟

معیارهای خوبی برای بررسی اینکه آیا بک لینک های انتخابی شما ارزشمند هستند یا خیر! وجود دارد. که به شما این امکان را می دهد که بتوانید هزاران دامنه را فیلتر کنید. دقت داشته باشید، که هیچ معیاری کاملاً مطمئنی برای این کار وجود ندارد، به شما توصیه میکنیم که قبل از خرید، این دامنه‌ها را با دقت بررسی کنید. پیدا کردن دامنه هایی که دقیقاً مطابق با آنچه شما نیاز دارید، اغلب کار دشواری است.

4 معیار اصلی وجود دارد که می توان از آنها برای بررسی دامنه ها استفاده کرد. این کار را با استفاده از ابزارهایی مانند Ahrefs، Majestic و Moz میتوانید انجام دهید:

  • DA/DR دامین آتوریتی و دامین ریتینگ: قدرت دامنه را بر اساس لینک های که متصل به آن هستند اندازه گیری می کند.
  • PA پیج آتوریتی: قدرت یک صفحه در وب سایت را اندازه گیری می کند.
  • TF یا Trust Flow : اعتبار یا لینک های سایت را اندازه گیری می کند.
  • CF یا Citation Flow : قدرت لینک های خود سایت را اندازه گیری می کند.

این معیارها به شما کمک می کند تا قدرت دامنه ای که می خواهید خریداری کنید را بهتر بررسی کنید، اما موارد دیگری نیز وجود دارد که باید در نظر بگیرید، مانند:

  • Referring Domains : این گزینه تعداد دامنه هایی که از سایتهای دیگر بک لینک دارند را نشان میدهد.
  • بک لینک­ها: به تعداد لینک هایی که سایت دارد، اشاره می کند. اگر یک وب سایت سه بار به یک دامنه لینک دهد، تنها 1 دامنه ارجاع دهنده و 3 بک لینک دارد.
  • انکر تکست ها: به محتوا یا متنی که افراد هنگام لینک دادن به سایت استفاده می کنند اشاره دارد.

از کجا آنها را بخریم؟

4 راه اصلی برای خرید بهترین دامنه ها برای شبکه وبلاگ خصوصی وجود دارد.

  1. خرید از واسطه هایی که دامنه میفروشند
  2. خرید در مزایده ها
  • سفارش مجدد دامنه هایی که در انتظار حذف هستند

اگر می‌خواهید یک دامنه منقضی شده بخرید، بهترین راه این است که یک سفارش برای دامنه بگذارید تا درست قبل از منقضی شدن آن را برایتان ثبت کند. دامنه‌هایی که قرار است منقضی شوند معمولاً حدود 4 روز در حالت تعلیق باقی می‌مانند، قبل از اینکه حذف شوند.

  • استفاده از یک خزنده­ی دامنه های منقضی شده

یک خزنده می تواند توسط یک بروکر دامنه استفاده شود، اگر می خواهید یک PBN بزرگ ایجاد کنید. یک خزنده دامنه منقضی شده، این توانایی را دارد که تمام صفحات یک وب سایت با اعتبار بالا را به انتخاب شما بخزد. لینک های خراب از سایت را پیدا می کند و می تواند بررسی کند که آیا دامنه های متصل به لینکها برای ثبت در دسترس هستند یا خیر؟!

ایجاد یک شبکه بدون رد پا

هاستینگ

داشتن یک هاست خوب برای موفقیت PBN شما ضروری است. آنها لینک و منبع ردپای سایت شما هستند و متداول ترین روشی هستند که الگوریتم موتور جستجو PBN های شما را از ایندکسی خارج می کند. شما با تهیه ی هاست خوب میتوانید از این کار جلوگیری کنید.

انواع هاست­ها که برای شما در دسترس میباشد بصورت زیر است:

LaunchCDN یا خرید انبوه هاست

با استفاده از هاست LaunchCDN میتوانید بدون اینکه ردپایی از خود بجا بزارید PBN را پیاده سازی کنید. خرید انبوه هاست به شما این امکان را می دهد که از هاست سی پنل معمولی استفاده کنید و گزینه ای عالی است، اما مدیریت آن کمی دشوار است.

سرورهای خصوصی مجازی

یک VPS به عنوان یک سرور اختصاصی برای کاربر میباشد، اما در واقع توانایی سرویس دهی به چندین وب سایت را دارد. یک کامپیوتر می تواند VPS های زیادی داشته باشد که هر کدام دارای سیستم عامل خاص خود هستند که می توانند نرم افزار هاستینگ را برای شما اجرا کنند. ارائه دهندگان VPS مختلفی وجود دارند که VPS ها را در قیمت های متفاوتی ارائه می­دهند. توصیه ی ما به شما این است که از جایی سرورهای خصوصی مجازی را خریداری کنید که قابل اطمینان و با کیفیت باشد.

هاست­های وب معمولی

برای کسانی که تجربه فنی کمتری دارند این گزینه ساده تر و بهتری می­باشد. می توانید از سایت هایی که خدمات هاستینگ ارائه میدهند خریداری نمایید. اشکال اصلی استفاده از این هاست های وب این است که می تواند گران تر از گزینه های دیگر باشد. با وجود این، این یک راه خوب برای اطمینان از راه‌اندازی و میزبانی مناسب بخشی از PBN‌ های شما است.

تهیه ی هاست از انجمن هاست ارزان

یافتن شرکت هایی که هاست ارزان قیمت ارائه میدهند مانند webhostingtalk.com. اما ما به شما VPS های با کیفیت بالا و معتبر را پیشنهاد میکنیم.

سایر ردپاهای PBN

ردپای دیگری که می تواند منجر به ایندکس نشدن شود موارد زیر است:

مسدود کردن خزنده ها

مسدود کردن خزنده‌هایی مانند Ahrefs، Moz و Majestic به سایت‌های PBN شما اجازه می‌دهد تا از دید رقبای شما پنهان شوند. این واقعاً مهم است زیرا اگر آنها همه PBN های شما را بدانند، می توانند یک استراتژی برای شکست دادن شما ایجاد کنند.

در این صورت، رقبای شما نیز می توانند PBN های شما را به گوگل گزارش دهند و آنها را به صورت دستی بررسی کنند. برخی از سایت‌ها توصیه می‌کنند که ربات‌ها را مسدود نکنید، زیرا ممکن است یک سیگنال منفی باشد که گوگل می‌تواند تشخیص دهد. در این مورد، گوگل باید به طور جداگانه وب سایت شما را با استفاده از خزنده هایی که شما مسدود کرده اید بخزد تا در واقع ببیند که آنها مسدود شده اند، که معمولا این اتفاق نمی افتد. از آنجایی که ربات گوگل هنگام خزیدن وب سایت شما، هیچ تفاوتی را متوجه نمی شود، باید منابع اضافی زیادی را برای خزیدن وب سایت ها به روشی متفاوت به کار گیرند.

از حساب گوگل آنالیتیکس یا گوگل سرچ کنسول یکسان استفاده نکنید.

استفاده از یک حساب گوگل برای وب‌سایت‌های PBN، بزرگترین ردپایی است که می‌توانید از خود به جای بگذارید. از انجام این کار جدا خودداری کنید! پیشنهاد میدهیم که برای هر وب سایت، یک حساب گوگل منحصر به فرد ایجاد کنید. علاوه بر این، باید با استفاده از آدرس های IP متفاوت و منحصر به فرد وارد این حساب ها شوید.

استراتژی محتوا

احتمالا قبلاً راجع به آن شنیده اید، محتوا همیشه کلیدی است! هنگام ایجاد محتوا برای وب سایت خود، مهم است که بر محتوای یونیک تمرکز کنید. موتورهای جستجو مانند گوگل به سایت هایی که به طور مداوم محتوای آن بروزرسانی میشود اعتبار بیشتری می دهند. محتوا می تواند پرهزینه ترین بخش ساخت PBN باشد. بنابراین، باید قبل از صرف هزینه، دامنه را بررسی کنید تا مطمئن شوید که خوب است و هیچ جریمه ای ندارد.

استراتژی لینک PBN

توصیه می کنیم بلافاصله لینک بیلدینگ را از PBN به سایت اصلی خود شروع نکنید. فقط زمانی که دامنه ای دارید که ایندکس شده است، این کار را انجام دهید و لینک به یک سایت معتبری بدهید. افزودن لینک به صفحات داخلی نیز به لینک های شما و سایتتان کمک میکند تا یک مسیری از محتواها و صفحات مربوط ایجاد شود. ما به شما توصیه میکنیم که پس از ساخت سایت PBN خود، 30 تا 60 روز برای لینک دادن به سایت اصلی خود صبر کنید (این به معنای دریافت محتوا و ایندکس شدن نسخه جدید وب سایت است).

سوالات متداول PBN

آیا PBN ارزش این را دارد که وقت و انرژی روی آن بگذاریم؟

این سوالی که خیلی ها از ما میپرسند. بیشتر، افراد دوست دارند از ما جواب نه بشنوند. اما اگر دامنه‌ای که روی آن PBN می‌سازید معیارهای خوبی داشته باشد، در واقع دامنه ی ارزشمندی باشد و اعتبار بالایی نزد گوگل داشته باشد و سپس از آن به سایت اصلی خود لینک دهید میتوانید سایت اصلی خود را نیز در صفحات نتایج گوگل بالا بیاورید، البته لازم به ذکر است که برای این کار، باید سایت های BNB به روز باشند.

چرا به جای استراتژی کلاه سفید از استراتژی کلاه سیاه استفاده کنیم؟

وقتی PBN ها به درستی انجام شوند، فوق العاده قدرتمند و مقرون به صرفه هستند. سئو کلاه سفید در اکثر موارد بسیار گران است زیرا باید تیم های بزرگی از تولیدکنندگان محتوا ایجاد کنید. شرکت‌های بزرگ می‌توانند استراتژی‌های کلاه سفید را به‌طور مؤثر پیاده‌سازی کنند، اما برای اکثر صاحبان کسب‌وکار این واقع‌بینانه نیست.

آیا PBN ها یک استراتژی کلاه سیاه هستند؟

جامعه سئو در این مورد کمی اختلاف نظر دارند، زیرا بسیاری از متخصصان سئو PBN را به عنوان کلاه سیاه می شناسند، اما این افراد اغلب افرادی هستند که بیشتر به سئو کلاه سفید مانند نیل پاتل علاقه دارند. اکثر سئو کاران دیگر نیز، آن را به عنوان یک استراتژی کلاه خاکستری می دانند و معتقدند کلاه سیاه استراتژی هایی غیرقانونی مانند هک کردن سایت ها برای لینک ها است.

آیا PBN ها ارزش ایجاد پروفایل های شبکه های اجتماعی را دارد؟

پاسخ کوتاه بله است. هر چیزی که سایت های PBN شما را منحصر به فرد و خودکفا کند ایده خوبی است. در حالی که ایجاد و اتصال پروفایل های شبکه های اجتماعی دامنه را قوی تر نمی کند، سیگنال مثبتی برای گوگل است و خطر شناسایی سایت PBN را کاهش می دهد.

آیا می توانم یک وب سایت را فقط با PBN به رتبه ی بالایی برسانیم؟

تا سال 2018 این کار امکان پذیر بود، اما به مرور زمان گرفتن رتبه صرفاً با PBN ها سخت تر شد. این امر به شدت به موقعیت مکانی بستگی دارد، اما به عنوان یک قاعده کلی، داشتن بک لینک های متنوع، راهی برای رشد رنک است. اگر به بک لینک های رقیب خود نگاه کنید، به احتمال زیاد آنها دارای طیف گسترده ای از لینکها هستند. اگر سایتی را صرفاً با PBN بالا می آورید، به این معنی است که هیچ لینک در سایت‌های مهم در آن حوزه ندارید و احتمالاً گوگل شما را در صفحات اول نشان نخواهد داد.

وقت آن شده است که شبکه ی PBN خود را با استفاده از ترفندها و ابزارهایی که معرفی کردیم بسازید و وب سایت اصلی خود را به رتبه های برتر گوگل برسانید.

مطالب مرتبط:

آموزش ساخت بک لینک

22 روش برای ساخت بک لینک

بک لینک نوفالو و دوفالو چیست؟

بک لینک چیست و چرا مهم است؟

ابزارهای برتر آنالیز بک لینک ها

دیدگاهتان را بنویسید