بک لینک چیست و چه تاثیری در سئو دارد؟

بک لینک چیست؟

به بیان ساده، زمانی که یک وب سایت به وب سایت دیگری لینک می شود، یک بک لینک ایجاد می شود. به بک لینک، لینک ورودی نیز گفته می شود، زیرا باعث می شود افراد وارد سایت ما شوند. لینک خارجی عنوان دیگری برای بک لینک است و دلیل این نام این است که کاربران به “خارج” وب سایتی که در آن حضور دارند هدایت می شوند.

تفاوت بین لینک سازی درونی و بیرونی

لینک سازی داخلی و خارجی برای بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) مهمترین بخش سئو خارجی است. کیفیت لینک های داخلی و لینک های خارجی وب سایت شما می تواند مستقیماً بر میزان خوب یا ضعیف بودن صفحه شما در نتایج موتورهای جستجو تأثیر بگذارد.

پیوند داخلی به پیوندهایی اشاره دارد که کاربر را به صفحه دیگری در همان دامنه هدایت می کند. استفاده از لینک های داخلی، محتوای مرتبط را در سایت شما پیوند می دهد و به کاربران امکان می دهد صفحات وب سایت شما را بهتر مرور کنند.

مهمتر از همه، پیوند داخلی به ایجاد سلسله مراتب اطلاعات و گسترش قدرت رتبه بندی سایت کمک می کند. برای اینکه موتورهای جستجو بتوانند سایت شما را بخزند، باید یک شبکه پیوندی ثابت داشته باشد تا عنکبوت های موتورهای جستجو بتوانند صفحات جداگانه ای را در وب سایت شما پیدا کرده و آنها را در پایگاه داده خود ذخیره کنند. بنابراین، لینک سازی داخلی پتانسیل رتبه بندی وب سایت شما را برای هر صفحه افزایش می دهد.

اما لینک های خارجی شامل لینک هایی هستند که از سایت ما به سایتی با دامنه دیگر یا بالعکس لینک شده اند. در زیر در مورد بک لینک ها و نحوه استفاده از آنها صحبت خواهیم کرد.

تاثیر بک لینک در سئو سایت

همانطور که گفتیم زمانی که یک وب سایت در بخشی از محتوای خود (به همراه لینک آن وب سایت) به وب سایت دیگری لینک می دهد، به این عمل بک لینک می گویند. این لینک باید یک لینک قابل کلیک باشد تا موتورهای جستجو بتوانند آنها را به عنوان بک لینک شناسایی کنند.

بک لینک یکی از مهمترین عناصر در اصول سئو است. وقتی یک وب سایت به صفحه ای در سایت ما لینک می دهد، در واقع به موتورهای جستجو می گوید: “این محتوا ارزشمند، معتبر و مفید است.” گوگل و سایر موتورهای جستجوی بزرگ، بک لینک ها را یک “امتیاز مثبت” برای وب سایت ما می دانند. صفحاتی که بک لینک بیشتری دارند، رتبه های ارگانیک بالاتری در موتورهای جستجو دارند.

کارشناسان سئو بر این باورند که بک لینک های با کیفیت بالا عوامل تعیین کننده سئو هستند که به شما در بهبود رتبه وب سایت در نتایج موتورهای جستجو کمک می کنند. همچنین بک لینک ها باید در سایت هایی با محتوای مرتبط باشند. و مهم این است که این سایت ها قابل اعتماد و پرطرفدار بوده و دارای رتبه و اعتبار دامنه بالایی باشند. هرچه کیفیت بک لینک ها بالاتر باشد، رتبه وب سایت شما بالاتر می رود.

انواع بک لینک

به طور کلی لینک ها به دو دسته فالو و نوفالو تقسیم می شوند که تفاوت هایی با هم دارند که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

بک لینک های پیش فرض “follow” هستند، به این معنی که لینک دهنده اعتبار لینک و سایت ما را تایید می کند.

در اتصال بعدی، هیچ ویژگی خاصی در کد دیده نمی شود و ظاهر اتصال به شکل عادی خود باقی می ماند. بک لینک ها لینک هایی هستند که از نظر گوگل ارزشمند هستند و می توانند روی رتبه وب سایت تاثیر بگذارند و ما در سئو سایت به آن ها نیاز داریم!

از طرف دیگر، ما پیوندهای “nofollow” داریم که گوگل تقریبا هیچ ارزشی برای آنها قائل نیست. تفاوت بین یک رابطه فالوور و غیر دنبال کننده در ساختار آن است.

یک لینک nofollow زمانی ایجاد می شود که کلمه rel=nofollow در ساختار پیوند گنجانده شود. یعنی با افزودن این عبارت به لینک فالو می توانید آن را به لینک بدون فالو تبدیل کنید. با این کار به موتورهای جستجو می گویید که هیچ تایید یا رد لینکی ندارید.

به طور کلی در بسیاری از مواقع استفاده از لینک بدون فالو می تواند برای جلوگیری از جریمه گوگل موثر باشد.

پیوندهای رسانه های اجتماعی، نظرات وبلاگ و پیوندهای ویکی پدیا nofollow هستند.

طبیعتاً از آنجایی که فقط بک لینک ها ارزش وب سایت منبع را به وب سایت پیوند داده شده منتقل می کنند، پس باید به دنبال بک لینک برای بهبود سئوی وب سایت خود باشید.

در عین حال، دنبال کردن تنها پیوندها می تواند برای موتورهای جستجو غیرطبیعی به نظر برسد. در واقع، لینک های nofollow نیز می توانند به طور غیر مستقیم بر رتبه شما تأثیر بگذارند!

افراد زیادی هر روز به سایت شما می آیند و بدون انجام کاری آن را ترک می کنند. صرفاً به دلیل اینکه ارتباط حضوری وجود ندارد، می توانید از عبارت معروف «بریم قدم بزنیم، برمی گردیم» استفاده کنید. نمی شنوم نگران نباش! تبلیغات هدفمند مجدد منحصربفرد به شما این امکان را می دهد که محصول یا خدمات خود را به همان افراد نشان دهید تا آنها را بازگردانید

آنها به دنبال زمینی هستند که در متن لنگر آمده است. وب سایتی را که به آن پیوند داده شده است به عنوان بهترین صفحه برای جستجوی آن عبارت در نظر می گیرد.

هنگامی که چندین لینک برای یک صفحه از یک صفحه خاص دریافت می کنید، بهتر است فقط یکی از آنها را دنبال کنید که دارای انکر تکست هدفمندتری است و بقیه لینک ها باید متوقف شوند.

پیشنهاد ما این است که تا حد امکان از استفاده از عناوین عمومی مانند «کلیک» یا «بیشتر بخوانید» در پیوندهای خود اجتناب کنید. و به جای کلمه کلیدی؛ “کلمه کلیدی همراه با متن دیگر”؛ “نام وب سایت” (متن حاوی نام تجاری)؛ “آدرس سایت”؛ استفاده از “نام تجاری” و …

عوامل مؤثر بر کیفیت بک لینک ها

بک لینک وسیله ای برای تاثیرگذاری در بهینه سازی یا به حداقل رساندن (!) رتبه سایت محسوب می شود و همانطور که بک لینک های خوب می توانند سئوی سایت شما را بهبود ببخشند، از طرفی بک لینک های بد نیز می توانند به سئو سایت شما آسیب بزنند. به دلیل اهمیت این سوال به نکاتی اشاره می کنیم که به شما در تشخیص این دو کمک می کند.

به طور خلاصه و مفید می توان گفت لینکی که به درخواست شما در سایتی قرار می گیرد یا برای آن هزینه ای پرداخت کرده اید لینک نسبتا بدی محسوب می شود، از طرفی لینک خوب لینکی است که کاربران به صورت داوطلبانه در اختیار دارند. در سایت خود قرار داده شده است. بنابراین، ویژگی های یک رابطه بد به شرح زیر است:

لینک صفحه اصلی: اگر همه بک لینک ها به صفحه اصلی سایت شما باشند و به مقاله یا مقاله خاصی از صفحه شما لینک نشده باشند، آن بک لینک ها بد در نظر گرفته می شوند.

بک لینک از سایت های ضعیف و کم رتبه: بک لینک سایت های بی کیفیت یا اسپم نه تنها رتبه سایت شما را افزایش نمی دهد، بلکه به آن آسیب جدی می زند.

پیوند دادن مکرر به متن لنگر وب سایت: وقتی برای بک لینک های خود هزینه می کنید، از مدیر سایت انتظار دارید آدرس سایت شما را مرتباً قرار دهد. اما باید در نظر داشته باشید که بک لینک هایی که به این شکل گرفته می شوند خوب نیستند. پیوند دادن به وب سایت دیگری برای یک کلمه کلیدی همان نتیجه را ایجاد می کند.

بنابراین به بک لینک هایی که به طور طبیعی توسط نویسنده یا مدیر سایت به سایت شما با متن و عبارت مربوط به سایت شما ایجاد می شود بک لینک با کیفیت گفته می شود.

این لینک ها نباید از سایت های اسپم بیایند، تعداد لینک های خروجی در این سایت نباید خیلی زیاد باشد، نباید از یک سایت با اعتبار بسیار پایین که شبیه اسپم است، سایت لینک نباید خیلی برای سایت شما بیگانه باشد. موضوع و…

چگونه بک لینک طبیعی دریافت کنیم؟

به طور کلی می توان گفت که بک لینک طبیعی لینکی است که به طور طبیعی ایجاد می شود و موقعیت شما را در نتایج موتورهای جستجو بهبود می بخشد.

روش های مختلفی برای دریافت یا ساخت بک لینک وجود دارد که طبیعی بودن آن به معیارهایی مانند اعتبار دامنه، کیفیت محتوای ارائه شده، زمان ایجاد لینک، سن دامنه، تعداد لینک های خروجی بستگی دارد. ، آدرس IP سایت و غیره

1-گزارش آگهی

موثرترین راه برای ایجاد یک بک لینک طبیعی استفاده از رپورتاژ تبلیغاتی است که با رعایت نکاتی که در ادامه به آنها اشاره خواهد شد همراه با گرفتن لینک طبیعی می توانید به تبلیغ برند و محصول خود در وب سایت های مختلف منجر شوید و بتوانید با خیال راحت از اعتبار بازخورد استفاده کنید. از مواردی که در سایت خود داده شده استفاده کنید و نتایج موتور جستجوی خود را بهبود بخشید. (در صورتی که قصد خرید رپورتاژ آگهی را دارید می توانید از نرخ ها و شرایط آن مطلع شوید)

محبوبیت: سعی کنید از سایت های محبوبی که رتبه الکسای خوبی دارند، رپورتاژ تبلیغات بخرید که علاوه بر اعتبار لینکی که به سایت شما می دهد، اطلاعاتی را نیز از کاربران دریافت کنید که برای سایت شما بسیار مهم است.

ماندگاری لینک: اطمینان از ماندگاری لینک بسیار مهم است زیرا در صورت حذف لینک، اعتماد داده شده به سایت شما از بین خواهد رفت.

تایم فریم: اگر قصد خرید چندین گزارش را دارید باید بازه های زمانی مناسبی را انتخاب کنید و نباید در مدت زمان کوتاهی چندین گزارش خریداری کنید که این امر باعث لو رفتن لینک خریداری شده و منجر به اسپم شدن گوگل می شود.

Domain Authority: اعتبار دامنه سایتی را که از آن گزارش آگهی می‌خرید بررسی کنید. دارای اعتبار دامنه بالایی است و مورد اعتماد موتورهای جستجو است. با چند جستجو می توانید متوجه شوید کدام سایت است. قابل اعتمادتر است.

محتوای مرتبط: استفاده از محتوای مرتبط و منحصر به فرد در رپورتاژ آگهی بسیار موثر است و نتایج بهتری را به همراه دارد. اگر چندین گزارش خریداری می کنید، حتما به خاطر داشته باشید که آنها دارای محتوای متفاوتی هستند.

تعداد لینک ها: لینک های ایجاد شده در هر گزارش نباید بیشتر از 4-5 لینک باشد زیرا هر چه تعداد لینک ها بیشتر باشد ارزش داده شده به هر لینک کاهش می یابد و این موضوع موتورهای جستجو را به لینک ها مشکوک می کند. مهم است که چندین لینک به یک صفحه ندهید.

رتبه بالا با خرید بک لینک قوی و ارزان

اگر می خواهید بک لینک های تضمینی، موثر و کاربردی داشته باشید، به طور کلی لینک گرفتن از سایت های ضعیف و کم اعتبار را فراموش کنید.

پیشنهاد ما خرید بک لینک ثابت و قوی از طریق سایت محمد جانبلاغی است. شما می توانید از این سایت منابع با کیفیت بالا را با کمترین قیمت خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید