مهمترین تصمیم برای یک باریستا؛ چگونه قابلمه لاته آرت مناسب بخرم؟


امروزه دوستداران قهوه هنر باریستا را هنر سرو برخی نوشیدنی های قهوه ای مانند لاته آرت می دانند. اگر در کافی شاپ خود به عنوان باریستا کار می کنید، به ابزارهای تخصصی برای تهیه نوشیدنی های بر پایه قهوه نیاز خواهید داشت. علاوه بر آسیاب قهوه، دستگاه اسپرسوساز و قهوه با کیفیت، نیاز به کوزه مناسب برای لاته آرت ضروری خواهد بود. در این مقاله ببینید نظر کارشناسان در مورد خرید کوزه مناسب چیست تا بتوانید کوزه مناسب خود را انتخاب کنید. برای راهنمای خرید کوزه با ما همراه باشید.

خلاصه مقاله؛ نظر باریستاهای حرفه ای در مورد خرید کوزه چیست؟

باریستاهای متخصص با در نظر گرفتن عواملی مانند شکل، اندازه، جنس، طراحی دهانه و راحتی دسته، کوزه مناسب را انتخاب می کنند. این کوزه ها برای دستیابی به میکروفون های تخصصی شیر ایده آل هستند. کوزه های فولادی ضد زنگ نه تنها به دلیل کنترل دما، بلکه به دلیل دوام، بهداشت، زیبایی و تطبیق پذیری در بین باریستاها محبوب هستند. کدام برند ممکن است برای شما مناسب باشد، بهتر است ابتدا در مورد آنها تحقیق کنید و قیمت های فعلی آنها را با هم مقایسه کنید. با در نظر گرفتن بودجه و کیفیت، ترجیحات شخصی را در نظر بگیرید و برای بهبود مهارت های لاته آرت خود خرید کنید.

چرا کوزه ابزار مهمی برای باریستا است؟

وقتی نوبت به خلق لاته آرت جذاب می رسد، پارچ شیر مناسب می تواند تفاوت را ایجاد کند. طراحی کاراف باعث ایجاد کف شیر و میکرو فوم بهینه برای استخراج شیر می شود. این می تواند به باریستا کمک کند تا مواد شیر را در لایه ها با دقت و کنترل بالا به قهوه اضافه کند. چگونه حرفه ای ها کوزه مناسب را می خرند؟ در زیر راهنمای جامع و فاکتورهای اصلی را که هنگام خرید کوزه باید در نظر بگیرید را بررسی خواهیم کرد.

راهنمای خرید کوزه باریستا

در زیر به شما کمک می کنیم نکات ارزشمندی مانند شکل، اندازه، مواد، مقایسه قیمت و اولویت بندی را هنگام خرید پارچ بررسی کنید.

1- شکل و اندازه مناسب: راهی برای افزایش کنترل و دقت در ریختن

شکل و اندازه کاراف می تواند بر توانایی، کنترل و دقت شما در هنگام ساخت لاته آرت تأثیر بگذارد. برای کنترل بهتر بر قدرت سوپاپ، به دنبال پیچ گوشتی با سوراخ مخروطی و لبه نوک تیز باشید. یک دهانه مخروطی با نوک نوک تیز، ریزش را مشخص و کنترل می کند، و ایجاد طرح های پیچیده لاته آرت را آسان می کند.

قبل از خرید پارچ، حجم شیری را که معمولاً برای ساختن لاته آرت استفاده می‌کنید، در نظر بگیرید تا اندازه مناسب بخرید. برای بیشتر نوشیدنی های قهوه مانند لاته آرت؛ یک کوزه 15 اونس (450 میلی لیتر) خوب است. با این حال، اگر نوشیدنی های بزرگتر درست می کنید یا به فوم بیشتری نیاز دارید، اندازه بزرگتر ممکن است مناسب تر باشد. اگرچه بهتر است این کار را دو بار با حجم کمتر انجام دهید.

2- جنس: دوام و سهولت استفاده

انواع مختلفی از پارچ ها در بازار ایران موجود است، اما اغلب باریستاهای حرفه ای کوزه های ساخته شده از فولاد ضد زنگ را انتخاب می کنند. این پیچ های با کیفیت بالا برای دوام و خواص عالی حفظ گرما ترجیح داده می شوند.

هنگام انتخاب پیچ گوشتی دقت کنید که سطح داخلی آن صاف باشد. این ویژگی چرخش ایجاد شده در شیر را افزایش می دهد و حتی فرآیند تمیز کردن را ساده می کند. اگرچه برخی از کوزه ها با سطوح روکش دار یا نچسب به فروش می رسند، اما بهتر است از خرید آنها خودداری کنید. این پارچ ها می توانند بر ساختار و کیفیت شیر ​​تاثیر منفی بگذارند و بر فرآیند ریز کف شدن شیر تاثیر بگذارند.

انتخاب یک پارچ شیر از جنس استنلس استیل با فضای داخلی صاف بهترین نتایج را از نظر عملکرد و زیبایی شناسی به ارمغان می آورد.

3- طراحی بازشو: ریختن با دقت و خلاقیت

طراحی دهانه پارچ نقش مهمی در دستیابی به کنترل نشت و ایجاد الگوهای جذاب لاته آرت دارد. تا زمانی که سوراخ پیچ باریک و کشیده باشد، امکان ایجاد جریان شیر دقیق و طرح های پیچیده وجود دارد. توجه داشته باشید که دهانه باریک به شما کنترل بیشتری روی سرعت و جهت سقوط می دهد. می تواند به شما در ایجاد خطوط ظریف و الگوهای دقیق کمک کند. همچنین قبل از خرید پارچ از دهانه صاف و بدون لبه های ناهموار و ناهموار اطمینان حاصل کنید. در این صورت فرآیند ریختن و خروج شیر بدون مشکل خواهد بود.

4- کوزه دسته دار یا بدون دسته؟

کوزه ها در دو نوع دسته دار و بدون دسته در بازار موجود هستند که هر کدام ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. با این حال پیشنهاد می کنیم کوزه دسته دار را در نظر بگیرید. راحتی دسته می تواند به شما در پایداری و سهولت در ریختن کمک کند.

اگر چه اغلب نادیده گرفته می شود، اما دسته کوزه بسیار مهم است. اگر کوزه دارای دسته ارگونومیک باشد، می توان آن را به راحتی نگه داشت و از لغزش پارچ در حین لاته آرت اطمینان حاصل کرد.

دسته کوزه که به خوبی طراحی شده است تضمین می کند که می توانید شیر را با کنترل راحت بریزید. هرچه کنترل شما منسجم تر و دقیق تر باشد، طراحی لاته آرت یکپارچه تر و بهتر خواهد بود. یکی از جنبه های مهم دیگر دسته پیچ گوشتی مقاومت آن در برابر حرارت است. حرارتی که شیر از نازل دستگاه اسپرسوساز یا حتی گاز دریافت می کند به دسته منتقل می شود. بنابراین باید از داغ نشدن بیش از حد دسته پارچ اطمینان حاصل کرد.

5- پایه کوزه

نکته مهم دیگر در خرید کوزه مناسب توجه به فضای داخلی و کف آن است. پایه پهن فضای کافی برای چرخش شیر در حین گرم شدن فراهم می کند که می تواند یک میکروفوم خامه ای و مخملی ایده آل ایجاد کند. همچنین می تواند به سرعت و بهره وری باریستا هنگام گرم کردن کمک کند.

چرا انتخاب کتری استیل ایده آل است؟

*

کنترل دما

کوزه های فولادی کنترل دمای عالی را در هنگام کف کردن شیر فراهم می کنند. فولاد به طور موثر مقدار کمی گرمای داخلی را به انگشتان شما منتقل می کند، بنابراین می توانید با کمی تمرین دمای داخلی را اندازه گیری کنید.

* تداوم

فولاد ضد زنگ به دلیل عمر طولانی و دوام خود شناخته شده است. شیرهای کوزه ساخته شده از فولاد ضد زنگ در برابر زنگ زدگی، خوردگی، شکستگی و آسیب بسیار مقاوم هستند. این کوزه ها به راحتی می توانند در برابر استفاده مکرر روزانه توسط باریستاها مقاومت کنند و در مقایسه با مواد دیگر مانند شیشه و سرامیک مستعد ترک خوردن یا شکستن نخواهند بود.

* بهداشت

فولاد نماد پاکیزگی و بهداشت است. همچنین تمیز کردن و نگهداری آن آسان است. فولاد غیر متخلخل است. این بدان معناست که بو، مزه یا باکتری های شیر، آب یا محیط را جذب نمی کند. پارچ های استیل را می توان به راحتی با دست یا در ماشین ظرفشویی شست و به راحتی تمیز می شود.

*زیبایی شناسی

کوزه های استیل اغلب ظاهری شیک و مدرن دارند که ظاهر کلی آشپزخانه یا کافه شما را جذاب می کند. این پارچ ها در سایزها و طرح های مختلف در بازار موجود هستند که به شما این امکان را می دهند تا با توجه به سلیقه خود انتخاب و خرید کنید.

* انطباق

پارچ های استیل نه تنها برای تهیه میکروفوم شیر، بلکه برای کارهای دیگر در آشپزخانه نیز مناسب هستند. از این کوزه ها می توانید برای بخارپز کردن شیر، تهیه سس، مخلوط کردن نوشیدنی ها و غیره استفاده کنید. این خاصیت انعطاف پذیری بادوام و عدم متخلخل بودن پیچ های فولادی آن را به ابزاری ارزشمند برای ظروف آشپزخانه یا کافی شاپ تبدیل می کند.

قیمت و کیفیت کانا را بررسی کنید

اکنون که موارد فوق را در ذهن دارید، یک مرحله دیگر اضافه کنید. قیمت و کیفیت را بررسی کنید.

* پژوهش

با توجه به محبوبیت روزافزون قهوه و مشتقات آن، فروشگاه های آنلاین و فیزیکی معتبر برندها و برندهای مختلف کوزه در بازار وجود دارد که می توانید از آنها دیدن کنید. نظرات مشتریان را در سایت های آنلاین بخوانید یا با کارشناسان این حوزه مشورت کنید.

* قیمت ها را مقایسه کن

با بررسی قیمت انواع فروشگاه های اینترنتی و فیزیکی می توانید محدوده قیمت کتری خود را بدست آورید. البته قیمت تنها ملاک نخواهد بود. کیفیت را فدای قیمت نکنید.

* کیفیت

پس از بررسی مارک ها و مقایسه قیمت ها، کیف را در نظر بگیرید. این ممکن است شامل مواد، استانداردهای ساخت و غیره باشد.

* بودجه

محدوده هزینه های بودجه خود را به همراه اولویت های خود تعیین کنید. می تواند با بودجه محدود تعادل خوبی بین قیمت و کیفیت برای شما فراهم کند.

* تنظیمات شخصی

علاوه بر نیازهای خود، به ترجیحات و سلایق خود نیز توجه کنید. مثلا اگر جستجو کنید زیبایی شناسی می توانید بین پارچ های استیل هفت رنگ یا پارچ های شیشه ای شیک یکی را انتخاب کنید.

مشاوره

یک کوزه با کیفیت ممکن است هزینه اولیه بالاتری نسبت به سایرین داشته باشد، اما دوام بیشتری خواهد داشت و در دراز مدت ارزش بهتری را ارائه می دهد.

آخرین کلمه

در نهایت، انتخاب یک پارچ هنر لاته عالی نیاز به بررسی دقیق عوامل مختلف از جمله اندازه، جنس، طراحی دهانه، راحتی دسته و موارد دیگر دارد. شما می توانید اطلاعات مختلفی در مورد برندها و مدل های مختلف موجود در بازار ایران به دست آورید و سپس اقدام به خرید نمایید. برخی از فروشگاه های آنلاین و آجری مانند کافه مال یا فروشگاه پرتاک به شما مشاوره رایگان پیش خرید می دهند تا بتوانید با تنظیم بودجه و نیاز خود بهترین انتخاب را داشته باشید. با در دست داشتن پارچ شیر مناسب، می توانید مهارت های هنر لاته خود را بهبود بخشید و به تجربه نوشیدن لاته آرت مهمانان یا مشتریان خود بیفزایید.

دیدگاهتان را بنویسید